WK-looks die je wél wil dragen!

Wat onze Rode Duivels op het WK gaan doen, wordt afwachten, maar deze WK-proof beautylooks zijn alvast voltreffers. Scooooore!

 
 
 

Look 1: gele eyeliner

Hoogstwaarschijnlijk ga je toch aan de slag met eyeliner vandaag, dus waarom niet eens iets nieuws proberen? Gebruik in plaats van een zwarte kleur eens een gele kleur: je zult zien dat het er minder scary uitziet dan je denkt! Feest gegarandeerd.
 

Crystal: “Ik ben gegaan voor een bronzy basislook om alvast in de zomersfeer te komen.”
Zorg voor een mooie, egale huid met foundation, breng bronzer en highlighter aan op de gewenste plekken en werk dan af met een fijne, gele eyeliner. “Een kleur die eigenlijk veel toegankelijker is dan je misschien wel denkt!”

Look 2: feestelijke nagels

Geen feestje zonder een mooie kleur op de nagels, ik denk dat we het daar wel allemaal over eens zijn, niet?
 

Crystal: “Start met een basecoat voor je aan de slag gaat met een leuk kleurtje. Je nagelbed is zo veel beter beschermd én je manicure zal langer houden.”
Blijf bij de warme geeltinten maar zorg voor een extra touch door de nagels van je ringvinger een licht andere kleur te geven in hetzelfde kleurengamma. Hello, M&M-nagels! Ik koos voor de: - namen nagelkleuren, moet ze even opzoeken

Look 3: duivels rode lippen

De simpelste voetballook van de drie zijn deze mooie, vuurrode lippen: als de rest van de beautylooks iets te crazy zijn voor jou en een klassieke look meer je ding is, ga dan voor deze!
Crystal: “Dit rood zorgt ervoor dat je tanden extra wit lijken (door de blauwe ondertoon) en je ziet er ook meteen net iets classyer uit tussen al de hotdogs, pintjes en Belgische vlaggen door. Be fierce!

Reinigingsgeheimen: doublecleansen voor een vlekkeloze huid

Opstaan en er meteen uitzien als een topmodel is maar weinigen van ons gegeven. Ikzelf heb jarenlang zowel externe als interne factoren uitgetest: voeding, de perfecte skincareroutine, voldoende water drinken... Vandaag kan ik eindelijk met trots zeggen: ik voel me ook mooi zonder make-up. Dit is waarom!

Vlekkeloze huid

4.jpg

Een trend die voor altijd in de top 5 van beautytrends zal staan, is een ‘flawless skin’ of vlekkeloze huid. Niets zo mooi als een glanzende huid om die ‘no make-up’-make-uplook mee te versterken. Maar niet iedereen heeft van nature een perfecte huid.

Nog te vaak gebruiken jonge vrouwen make-up als een soort masker om het eigen gelaat achter te verstoppen. Want ze hebben last van puistjes, vlekjes... Met contouring en highlighting kunnen we bepaalde gezichtskenmerken zelfs optisch volledig gaan vervormen! I’m all about experimenting with make-up, dat weten jullie al, maar hoe ouder ik word, hoe meer mijn huid op de eerste plaats komt. Geen goeie make-uplook zonder flawless skin als basis.

 

Double cleansing

Ik zweer bij een meticuleuze skincareroutine waarbij ik ’s avonds mijn gezicht niet één, maar twee keer reinig met reinigers van Caudalie, een Frans ‘no nonsense’-merk dat natuurlijke ingredïenten hoog in het vaandel draagt, maar enige glamour niet schuwt. Een merk naar mijn hart dus.

rrrrr.jpg

 

 

Ik hoor je al luidop denken: ik ben al bijna te lui voor één keer, hoe en waarom zou ik dan in godsnaam twee keer reinigen? I hear you, meer nog: lange tijd was ik een van jullie. De keren dat ik aan het eind van de dag mijn make-up gewoon liet zitten of halfslachtig wegveegde met een reinigingsdoekje zijn ontelbaar. Maar nu ik van het resultaat van een jaar dubbel reinigen heb geproefd, zou ik voor geen geld van de wereld nog teruggaan naar het skincareritueel van een hobbit uit The Lord of the Rings – lees: onbestaande – en ditto huidje... Smeagols vettige kopje, anyone?

Ik reinig dus braaf mijn huidje twee keer. De eerste reinigingsbeurt zorgt ervoor dat externe factoren zoals make-up en sporen van vervuiling worden verwijderd. Een tweede reinigingsbeurt hoeft al dat grove vuil niet meer te verwijderen, waardoor het reinigingsproduct dieper in je reeds schone huid en poriën kan doordringen en er geen restje vuil meer aan je mooie gezichtje blijft plakken. Of dacht je dat je met één enkel make-updoekje al je make-up, dode huidcellen en fijn stof van de stadslucht kon wegvegen?

 

MELK, OLIE, WATER OF MOUSSE

Welke producten ik precies gebruik bij het doublecleansen laat ik volledig afhangen van mijn ‘skin mood’ van die dag. Er zijn vier soorten reinigers met een geheel eigen textuur, wat betekent dat er voor iedereen wel een topper bij zit.
Je kan oneindig experimenteren met verschillende texturen om zo een makeu-preinigingsritueel op maat te creëren. Iets wat iedereen perfect kan.
Want waarom zou je blijven bij één textuur/product wanneer je huid er nog veel beter uit kan zien met een tweede? Less is more mag dan wel de make-uplook zijn waar we voor gaan, more is more is alvast mijn skincaredevies! Maar welke is nu geschikt voor jou?

Reinigingsmousse

Een luchtige mousse zonder zeep die je huid zacht reinigt, dankzij hydraterende druivenextract en zuiverende salie.

 

  • Reinigt in alle zachtheid
  • Biedt zachtheid en comfort
  • Zonder zeep

Reinigende verzorgingsolie

Een hydraterende mengeling van druivenpit-, zoeteamandel, zonnebloem- en ricinusolie zorgt voor de perfecte reingingsolie die zelfs waterproof make-up aanpakt.

  • Voor gezicht en ogen
  • Lost alle make-up – zelfs waterproof - op

  • zonder vet effect

  • 100% natuurlijk

Zachte reinigingsmelk

Een fluweelzachte melk die je perfect kan gebruiken voor zowel het gelaat als de ogen, zelfs als je last hebt van een gevoelige huid. Deze reiniger beschermt de huid tegen uitdroging en zit boordevol kalmerende ingredïenten voor een instant goed gevoel.

  • Reinigt en verwijdert make-up in één enkele beweging
  • Voedt en kalmeert
  • Voor gezicht en ogen

Micellair reinigingswater

Een frisse, lichte formule met hydraterend, biologisch druivenwater en kalmerende kamille. Reinigt, hydrateert én kalmeert de huid.
 

  • Zonder zeep en zonder spoelen
  • Voor gezicht en ogen
  • Reinigt en verwijdert make-up in één enkele beweging
  • Hydrateert en kalmeert

Mijn topproduct uit het gamma is de reinigingsolie. Als make-up artist hou ik enorm van experimenteren met make-up, maar dat betekent ook dat ik de juiste producten nodig heb die mijn huid ook elke avond goed kunnen reinigen. Deze olie verwijdert echt alles – zelfs mijn waterproof make-up – en verandert bij aanraking met water in een soort van zijdeachtige substantie. Kleine bonus: de druivenpitolie zorgt er ook voor dat je wimpers groeien. Talking about a win-win situation.

Bij een drukke dag waar ik veel verschillende make-uplooks heb gedragen – een opnamedag bijvoorbeeld – mag het nog een stapje verder. Dan reinig ik eerst met de olie en daarna met mousse voor een extra intense reiniging die geen spoortje make-up meer achterlaat.

Eén keer per week scrub ik ook mijn huid om alle dode huidcellen te verwijderen:
hiervoor mix ik de reinigingsmousse samen met de exfoliërende crème.
Mijn huid wordt gereinigd en vernieuwd in één enkel gebaar.

Zo, nu heb ik je mijn reinigingsgeheimen verklapt. Hopelijk weet je zo genoeg om zelf aan de slag te gaan. Het resultaat zal niet op zich laten wachten, I promise!

Wedding nails: 5 nageltrends voor niet zo traditionele bruidjes

Hoewel we jaloers toekeken naar zo goed als elk miniem detail van het huwelijk van prins Harry en Meghan Markle (en we nu al naarstig op zoek zijn naar een koor om Stand By Me te zingen op onze eigen trouwdag), is de manicure van de ex-Suits-ster niet één die bovenaan onze Pinterest prijkt. Natuurlijk is er niets mis met de elegante en subtiele ‘Ballet Slippers’-tint van Essie, maar voor team Girlcrush mogen de nagels – zelfs wanneer we gekleed zijn in maagdelijk wit – net dat tikkeltje trendyer. Wij keken naar de spring/summer 2018 runway trends en vertaalden deze naar bruidsvarianten voor jouw walk down the aisle.

1G3A8678kopie.jpg

5 nageltrends

voor niet zo traditionele bruidjes

1G3A8100kopie.jpg

Trend 1

Bloemenmeisjes

 

 

Deze manicuretrend laat je beter over aan een professionele nagelartieste – tenzij je zelf ontzettend handig bent natuurlijk. Net als op de SS18-catwalk van Creatures Of Comfort en Rodarte hou je jouw nagels zelf neutraal gelakt en perfect gevijld en voorzie je enkele van een fleurig detail. Groene blaadjes die op verschillende plekken je nagels sieren, miniatuurbloempjes die de gasten op tafel zien terugkomen of echte bloemblaadjes die je met een geltopcoat hebt vastgezet? The sky is hier wel degelijk the limit, dus laat je fantasie de vrije loop en tover jouw nagels en eventueel die van je

 
1G3A8066kopie.jpg

Trend 2

Blank space

1G3A8618.jpg

Begrijp deze trend niet verkeerd, we stellen niet voor dat je Taylor Swifts Blank Space als openingsdans draait (‘So it's gonna be forever, or it's gonna go down in flames…’ – dat wil je hem niet aandoen toch?). Wat we wel aanbevelen, is dat minibeetje ademruimte, een spatie als het ware, in je netjes gelakte nagels. We zagen deze trend onder andere opduiken bij Tibi en House of Holland. Daar focusten ze op één kleur waartussen je natuurlijke nagel kwam piepen, maar niets houdt je tegen om met meerdere kleuren en een portie glitter te experimenteren. Baseer je op je kleurenpalet van de dag of op je boeket en hou het lijnenspel zelf zo minimalistisch mogelijk door op voorhand te kiezen voor verticale of horizontale lijnen. Leuk en gemakkelijk genoeg om de avond voordien samen met je bruidsmeisjes en de nodige chick flicks zelf aan te brengen!

essie_handmade_of_honor.jpg
essie_you_re_golden.jpg
essie_moments_to_mr.jpg
1G3A8334kopie.jpg

Trend 3

Less is more

1G3A8336.jpg

Toegegeven, het klinkt een beetje tegenstrijdig. Terwijl we je in het begin wilden overtuigen met trendy en innovatieve manicures, tonen we je nu toch een supersimplistisch alternatief. Maar, geef zelf toe, deze minipolkadot-nagels zijn toch heel wat specialer dan een standaard nude tintje? Net als bij de artistieke bloempjes is het bij deze trend cruciaal om te starten met een nette en verzorgde basis. Vijlen, buffen en een neutrale basecoat mag je ook hier dus niet overslaan. Nadien zet je met een tandenstoker een fijne gekleurde stip onderaan, in het midden van je nagelbed. Nog een beschermende topcoat voor extra glans en klaar. Mogen we trouwens voorstellen om voor je stip een blauwe nagellak te gebruiken? Zo is je something blue voor geluk meteen aanwezig.

 
 
1G3A8459.jpg

Trend 4

Glitter en schitter

1G3A8617.jpg

Terwijl Jeremy Scott vingers letterlijk in het glitterpotje doopte en Tom Ford voor een smokey tintje koos, bekeken wij de glittertrend voor op jouw trouwdag dat tikkeltje verfijnder – je wil toch immers vooral je trouwring laten schitteren. Opteer voor glitter in één tint gaande van knallend blauw tot zachtroze of klassiek goud en breng deze met een ombré-effect aan op je netjes verzorgde nagels. Zo lijken je glitternagels niet het experiment voor een avondje feesten, maar trekken ze wel net voldoende aandacht wanneer hij die ring om je vinger schuift. Picture perfect!

 

 
 
1G3A8652kopie.jpg

Trend 5

Prettig pastel

Al die details met tandenstokers en witruimte niets voor jou? Dan lak je simpelweg elke nagel in een ander fris pasteltintje. Subtiel genoeg dat het niet meteen opvalt, maar anders genoeg om in het oog te springen. En voor jezelf meteen een leuke portie nostalgie, want wie deed dit vroeger niet? Wie toch nog één detail wil toevoegen kan net als bij Monse de eerste letter van de naam van haar hubby to be op de duimen zetten. Cute, no?

Plastic planeet: ecologische beautyverpakkingen - minder is meer

We maken er talloze gebruiksvoorwerpen uit, verpakken er ons voedsel en onze online shoppingbuit in: plastic is niet meer uit onze leefwereld weg te denken. Inmiddels verbazen we ons over apart verpakte komkommers, paprika’s in cellofaan en dubbel verpakte koekjes, maar bij de verpakking van onze beautyproducten staan we niet vaak stil. Helaas zorgen de verpakkingen van onze favoriete shampoos, mascara’s, gezichtscrèmes en lippenstiften jaarlijks voor tonnen afval. Tijd om te kijken wat we beter kunnen doen.

 

Er is te veel plastic op onze planeet, dat is niets nieuws. Het kost de natuur immers honderden jaren om plastic – dat we dan vaak ook nog maar één keer gebruiken – af te breken, als het al helemaal verdwijnt... Daardoor breidt de plastic soup zich steeds verder over onze oceanen uit. En hoewel er steeds meer verpakkingsvrije of -arme initiatieven ontstaan, wordt er ook nog altijd nieuw plastic geproduceerd en gebruikt, waardoor we steeds moeilijker van plastic af geraken.

 

KLEINER

 Kruidvat natures - een milieuvriendelijke, vegan en budgetproof lijn.

Kruidvat natures - een milieuvriendelijke, vegan en budgetproof lijn.

Op die plasticoverdosis gaan ook beautymerken gelukkig meer en meer inspelen. Zo maakte Clarins zijn lippenstifthulzen 1,5 gram lichter, experimenteerde Kruidvat met een volledig vegan productlijn en dito verpakking en ontwikkelde Yves Rocher onlangs een geconcentreerdere versie van zijn douchegels en shampoos om die zo in kleinere en lichtere plastic flacons te kunnen aanbieden.

 

Op duizenden flesjes betekent dat heel wat winst voor het milieu – zo’n 33 ton plastic wordt zo per jaar uitgespaard, berekenden ze bij Yves Rocher. Bovendien passen er van zulke kleinere verpakkingen meer op een vrachtwagen dan voorheen. Lees: minder ritjes en een beperktere uitstoot van broeikasgassen.

 

RECYCLEERBAAR(DER)

image.jpg

Ook Lush, een voortrekker wat ecologisch verpakken betreft, blijft zijn werkwijze bijschaven om verpakkingen nog meer te beperken. “Het liefst verkochten we onze producten allemaal naakt”, klinkt het bij Lush. Alles wat niet in z’n blootje kan worden aangeboden – denk: vloeibare producten – gaat in identieke zwarte potjes. Die beperken de verpakkingskosten en zijn heel makkelijk te recycleren, op voorwaarde dat de klant zelf zijn lege potjes opnieuw naar de winkel brengt natuurlijk.

 

Door de consument zelf lege verpakkingen te laten verzamelen en inleveren, worden wij zelf mee verantwoordelijk voor het welzijn van onze planeet. Zo’n verantwoordelijkheid werkt motiverend en dat hebben veel merken goed begrepen. Merken als & Other Stories, M.A.C en dus Lush laten ons al langer lege beautyverpakkingen binnenbrengen, telkens in ruil voor een product (een gezichtsmasker bij Lush, korting bij & Other Stories en een gratis lippenstift bij zes lege M.A.C-verpakkingen).

 

En dat is maar goed ook, niet enkel voor de free goodies, maar vooral omdat lippenstifthulzen en aanverwanten normaal linea recta naar het restafval gaan wegens ‘geen idee waar die dingen thuishoren’. Toch brengen we met zijn allen nog niet genoeg van deze lege verpakkingen terug. Het streefdoel zou immers alle verpakkingen moeten zijn, want hoe meer van ons plastic een tweede (of derde, vierde) leven krijgt, hoe beter.

VERPAKKINGSLOOS

De meest ecologische verpakking is de verpakking die niet bestaat”, zei Karine Van Doorsselaer (hoofddocent op de afdeling Productontwikkeling van de Universiteit Antwerpen) onlangs in een opiniestuk voor Knack. Sommige producten hebben dan ook geen verpakking nodig, zoals ook Lush al benadrukte.

Wanneer men niet anders kan dan een product verpakken, dan is de eerste keuze herbruikbare verpakkingen of toepassingen waarbij de verpakking een tweede leven als gebruiksvoorwerp krijgt (denk maar aan de glazen Nutella-potten die drinkglazen worden). Als dat niet kan, dan is het alternatief een volledig recycleerbare verpakking, zoals bij bijvoorbeeld & Other Stories het geval is.

Een merk dat wel volledig op verpakkingsloze en afvalreducerende producten mikt, is Lamazuna, een Frans merk met een naam die letterlijk ‘mooi meisje’ betekent in het Georgisch. Lamazuna verkoopt herbruikbare doekjes om je mee te demaquilleren, oorstokjes van bamboe, tandenborstels met vervangbare kopjes, herbruikbare menstruatiecups, douche- en shampoobars en zelfs deo en tandpasta in vaste vorm. Allemaal milieuvriendelijke alternatieven voor producten waar we niet zonder kunnen.

SCHONE SCHIJN?

Toch zijn het niet enkel de kleinere beautyvissen die hun best doen voor een schonere planeet. Ook cosmeticareuzen zoals L’Oréal, Estée Lauder en Dior springen op de milieukar en zetten in op groene chemie, ingrediënten uit duurzame landbouw en/of verantwoorde verpakking. Dit inhaalmanoeuvre neemt natuurlijk niet weg dat het net het luxesegment van de sector is dat tot voor kort amper rekening hield met milieubescherming (denk maar aan het gebruik van pesticiden voor hun botanische ingrediënten en extravagante verpakkingen uit gemengde en dus onrecycleerbare materialen). Een ecologisch imago is intussen echter onontbeerlijk geworden en iedereen doet zijn best om het meest milieubewust te zijn. Hoe dan ook is de trend gezet, nu die beloftes nog waarmaken.

 

'Allemaal goed en wel, maar hoe doe ik dat nu?’, wel, heel eenvoudig…

Dat de weg naar een verpakkingsarme beautyroutine niet per se heel extreem of moeilijk moet zijn, bewijst Elfi De Bruyn –  90% veganist, nageltovenaar, auteur van Glam At Heart, naked showergel-lover en – niet toevallig – werkzaam bij ecologisch beautymerk Lamazuna

 

25443299_761369250738202_1677135215960660872_n.jpg

Elfi De Bruyn

elfi_de_bruyn.jpg

WAAROM ECOLOGISCHE (EN ECOLOGISCH VERPAKTE) BEAUTY?

“Een paar jaar geleden vond ik het in de eerste plaats belangrijk dat de merken waarvan ik producten kocht niet testten op dieren. Die eerste bewuste stap zorgde ervoor dat ik meer stilstond bij wat mijn keuzes betekenden voor mijn ecologische voetafdruk. 100% uitblinken is niet mogelijk – kijk maar naar mijn eigen projecten met glitter, niet erg ecologisch, al ben ik nu op zoek naar andere varianten online – maar alle kleine beetjes maken echt een groot verschil en dat is wat telt!

“Intussen stroomt mijn badkamer vol met zero waste shampoo bars en andere producten. Ze ruikt nu ook altijd lekker, zonder verpakking komen de geuren van producten veel beter vrij. Toch heb ik zeker ook nog verpakte producten staan, maar dan met verpakkingen die van gerecycleerd materiaal werden gemaakt of een bijdrage leveren aan onze planeet. Voor ik een product koop, check ik ook het één en ander, want al ziet iets er nog zo leuk uit, mijn waarden gaan voor.”

ECO X HET GROTE PUBLIEK?

“Ik denk dat meer en meer mensen zich bewuster worden van het probleem, vooral omdat het nu meer dan ooit in de media komt. Veel mensen schieten nu pas wakker, al is het geen nieuw fenomeen. Maar er is zeker en vast beweging en dat kan ik alleen maar toejuichen. Het zijn vooral kleine gewoontes die we moeten doorbreken, zoals rietjes of plastic bekers weigeren in een koffiebar. Voor die dagdagelijkse dingen – zoals flesjes water of frisdrank – zijn er alternatieven, en ook water van de kraan drinken kan, ik doe het al twee jaar! Het is even wennen, maar zeker niet onmogelijk, small steps, big difference!

TIPS VOOR TIJDENS HET BEAUTYSHOPPEN?

Begin klein, bijvoorbeeld met je tandenborstel. In plaats van elke zoveel maanden een nieuw exemplaar te kopen, kan je bij Lamazuna de borsteltjes vervangen zodat je de tandenborstel zelf kan blijven hergebruiken. Dat scheelt een heel pak in de vuilnisbak en je kan kiezen tussen alle kleuren van de regenboog! Ook overschakelen naar een menstruatiecup is een optie die veel vuilnis (en geld!) bespaart, net zoals je gewone oorstokjes inruilen voor een exemplaar uit bamboe. Het is echt makkelijker dan je denkt!

Stop looking for the one and start having fun

charlotte spens.jpg
 

Elke maand houdt Charlotte Spens, columniste en seksexpert bij holyfck.org, ons op de hoogte van haar leven. Deze maand breekt ze volledig met daten.

Mannen, daten, romantiek, liefde, volwassen worden… Ik ben er klaar mee. (note: seks staat niet in dit lijstje) Jij ook? Ik heb nieuws voor je: stop met daten!

 

Boy, bye

giphy.gif

Lekker gezond, zo obsessen over een man die je ghost of geen nieuwe date voorstelt. Weg met dat gezeik. Iedereen verdient beter dan die waanzin. Zoek uit wat je doet zeggen: “Het hoeft niet meer”. De honderdste afwijzing, een laag zelfbeeld, die ex die stiekem nog in je hoofd zit, afwezige sexperience, anything. Je ontdekt snel: daten is overrated – net als mannen.

 

Ondanks mijn – en misschien ook jouw – afwezige goesting om iemands angsten, en ambities te leren kennen, gaat het hoofdzakelijk over jezelf op de eerste plaats zetten. “Dat doe ik al”, hoor ik je zeggen. Believe me, you’re not. Want: kom je altijd uit voor je mening? Wring je je niet continu in bochten voor anderen? Zeg je alleen ja wanneer jij dat wil? Leer jezelf op een pedestal plaatsen zonder de bevestiging van anderen, los onafhankelijk je problemen op, plan voldoende me-time, trakteer jezelf, verzorg jezelf, stop met je te excuseren, bewaak je grenzen, verstop je gevoelens niet.

 

Focus op jouw lijf, jouw passies, jouw verlangens, jouw noden. Niet te veel denken, vooral doen. Alles voortaan in functie van jezelf. De mensen die je graag zien, gaan je er alleen maar meer voor respecteren. En jij jezelf ook.

Aarde aan jou

Zo beleef ik nu mijn tweede jeugd op planeet I don’t give a fuck. Zorgeloos, constant op stap en onverschillig wat mannen betreft. Niet getreurd: ik blijf een natural flirt. Maar mannen zijn een soort extra. Een extravagant accessoire, zoals een parelketting of een clutch. Leuk voor een avond, even gelukkig zonder.

 

giphy (3).gif

De rode draad in dit verhaal: wees je gekste zelf. Wie kan het wat schelen dat je sterft met een wasdraad aan bedpartners? Waarom je schamen omdat je gisteren op tafel stond te dansen in je beha? Sommigen noemen je nieuwe gedrag misschien laks, puberaal en om aandacht vragen, ik noem het een reeks onvergetelijke avonden en leven van dag tot dag. Zo klom ik laatst op het dak van een club met een kerel die ik vijf seconden kende, zonder bijzondere reden. Pluk de fucking dag.

 

Experimenteer, durf en probeer is de boodschap. Laat de liefde even voor wat ze is. Wat komt, dat komt. Nu, als iemand je al ettelijke keren mee uitvroeg, écht de moeite is, geen douchebag material is, jij honderd procent goed in je vel zit, dan kan je deze nieuwe regel natuurlijk gewoon eens een keertje opzijschuiven. Op eigen risico dan wel.

De charme van het Engelse platteland in een modern parfumflesje - English Fields by Jo Malone

In Flanders - euh - English fields where poppies grow…
Deze lente komt Jo Malone London met een limited edition-collectie die de essentie van het Engelse platteland probeert te vatten, en dat is wonderwel gelukt. Veldbloemen en verschillende graansoorten werden gecombineerd tot toegankelijke parfums die toch origineel overkomen. Ideaal voor wie na een rijk, diep winterparfum klaar is voor iets lichters en frivolers. Als een fietstochtje in de lentezon tussen goudgele graanvelden. Zomaar, omdat het kan. En omdat niemand de moeiteloze charme van veldbloemen beter begrijpt, vroegen we aan Loes Van Look van Wildflowers & Wodka voor passende lenteboeketten. Want wie houdt niet van verse bloemen? 

foto 4.jpg
 
jo-mal-field.jpg
 
Girlcrushmagazine-janagermanus-1.jpg
Girlcrushmagazine-janagermanus-6.jpg
Girlcrushmagazine-janagermanus-2.jpg
 

Jo Malone London is trots op z’n Britse roots en doet die elk jaar eer aan met een limited edition-collectie gebaseerd op een über-Brits concept. Zo kwamen de Engelse afternoon tea al aan bod (met geuren als Earl Grey & Cucumber en Sweet Milk), Britse gebakjes (met parfums die ruiken naar citroentaartjes of ginger biscuits), maar ook iets abstractere concepten, zoals het regenachtige weer waar Engeland om bekendstaat of de Bloomsbury Group, waarbij een combinatie van whisky en cederhout de intellectuele romantiek moet oproepen van de invloedrijke schrijvers- en kunstenaarsgroep waar o.a. Virginia Woolf deel van uitmaakt. Originele invalshoeken voor parfums die niettemin typisch Brits én typisch Jo Malone blijven van stijl: fris, makkelijk draagbaar en altijd aangenaam

De nieuwe English Fields-collectie wijkt niet af van die succesformule. Deze keer diende de Engelse countryside als inspiratiebron: een lappendeken van groene weiden en zonovergoten graanvelden, goudgele hooibalen, klaprozen en korenbloemen die wuiven in de windDe geur van verschillende graansoorten wordt hiervoor telkens gecombineerd met veldbloemen tot fijne, zomerse parfums waar we spontaan blij van worden. 

 

Poppy & Barley

foto 1.jpg

Geen bloem zo Brits als de klaproos, een felle, opvallende verschijning in een zee van goudbruin graan. Enig probleem: klaprozen hebben geen geur! Parfumeur Mathilde Bijaoui wist de geest van klaprozen te vatten in een accord van rode roos en groene noten (voor de harige stengel en bladeren van de bloem). Een absolue van zemelen geeft het parfum een warme, gouden glans, zwarte bes zorgt voor een speelse, fruitige zoetheid, terwijl vijg, violet en musk het parfum afronden en een zekere zachtheid verlenen, fris als versgewassen linnen. De meest bloemige en mogelijk ook toegankelijke geur van de collectie.

 
 

 

Primrose & Rye

Deze geur ruikt net zo zachtgeel als de sleutelbloem (‘primrose’ in het Engels) in de naam belooft. Een zonnige combinatie van mimosa, maïs, kokosnoot en een kruidige vanille zorgen voor een romige gele bloemengeur, die toch droog, graanachtig en zelfs licht smoky aandoet. Zepige, poederachtige aldehyden zorgen voor een sprankelend effect en een Britse oldskool vibe

 

 

Oat & Cornflower

foto2.jpg

Om zich de geur van de verschillende graansoorten eigen te maken, bezocht parfumeur Mathilde Bijaoui o.a. een biobakkerij, waar ze naar hartenlust mocht ruiken aan de ingrediënten die ze er stockeerden. Wat haar opviel was hoe warm en geruststellend granen ruiken. Dit warme, haast tedere effect komt het meest in uiting in Oat & Cornflower, waar romige, nootachtige havermout gecombineerd wordt met de hooiachtige, goudbruine warmte van tabak, benzoë en vetiver. Een combinatie van musk en hedione zorgt voor de lichte, transparante, fris-bloemige touch van korenbloemen. Zoet, bloemig en gourmand, maar beheerst en erg draagbaar, op een haast knuffelachtige wijze. De jeugdnostalgie van snoeppapier, popcorn met boter in de bioscoop of het restje melk dat achterblijft in een kommetje cornflakes. Voor het opwekken van deze fijne jeugdherinneringen alleen al mijn favoriet uit deze collectie. 

 

Honey & Crocus

foto 3.jpg

Een luie namiddag in een graanveld, met het gezoem van de bijen die met stuifmeel af en aan vliegen op de achtergrond. Stuifmeel, bloemennectar en honing zitten geurgewijs allemaal vervat in dit zoete parfum, terwijl een scheutje amandelmelk het parfum zijn uitgesproken droge, nootachtige karakter geeft. Een lichte bloemennoot symboliseert de delicate krokus, die sinds oudsher de lente aankondigt. Alsof je in een bloemenveld geniet van een frangipanetaartje! Zit knap in elkaar en weet zijn karakter het langst te behouden.

 
 

Green Wheat & Meadowsweet

Green Wheat & Meadowsweet is waarschijnlijk de minst graanachtige geur van de collectie. Wie zich net als ik verwachtte aan de bittergroene geur van plantenmelk zoals wanneer je op een jonge graanstengel kauwt - blijft een beetje op zijn honger zitten, want Green Wheat & Meadowsweet is eerder een groen grapefruit- en vetiverparfum met bloemige ondertoon. Zoet, licht bloemig en sprankelend fris: meer hoeft een parfum in de lente soms niet te zijn. 

De English Fields-Collectie is toegankelijk, maar weet toch origineel uit de hoek te komen, met Oat & Cornflower en Honey & Crocus als uitschieters. Rasechte statementgeuren kun je ze moeilijk noemen, het zijn eerder prettige parfums waar niemand iets op tegen kan hebben. Maar hun zomerse, jeugdige zorgeloosheid weet te bekoren en doet ons al verlangen naar luie zomerdagen.

Bovendien zijn de kleine 30 ml-flacons perfect om eens af te wisselen én je neemt ze makkelijk mee in je handtas. Over die flacons moeten we het trouwens nog even hebben: zo simpel, maar zo geslaagd. Die pastelkleuren, die hoekige, minimalistische vorm, dat contrast tussen mat en glanzend, tussen glad en ruw (het onderste deel lijkt wel van beton!). De prijs voor meest Instagram-worthy parfumflesje van het jaar kunnen we nu al uitreiken!

Jo Malone London English Fields Collection (limited edition). € 56,00 voor 30 ml. O.a. Verkrijgbaar bij Parfuma (Antwerpen) en Senteurs d’Ailleurs (Brussel). 

Fotografie: Jana Germanus
Bloemstyling: Loes van Look ( wildflowerS & wodka)
Make-up & hair: Crystal Die
Met dank aan The collector's House

5 minuten met Yves Saint Laurents Global Beauty Director Tom Pecheux

OFFICIAL%20PORTRAIT.jpg

‘Lippenstift zorgt er niet alleen voor dat een vrouw zich sexy voelt, het geeft ook zelfvertrouwen en kracht’

Hij werd grootgebracht op een boerderij, werkte als patisseriechef in Parijs in de jaren tachtig, werd van de schoonheidsacademie geschopt omdat hij make-up aanbracht met zijn vingers en begon zijn carrière als make-upartiest als assistent van Linda Cantello. De Franse Tom Pecheux heeft ondertussen meer dan 33 jaar ervaring en is één van de grootste namen in de industrie. Toch blijft de geliefde make-upartiest – ondanks zijn uitpuilende agenda gevuld met afspraken met de allergrootste namen – bescheiden en immer charmant. Die agenda werd in januari 2017 nog hectischer toen Pecheux als Global Beauty Director van YSL Beauty werd aangesteld. GirlCrush kreeg Pecheux en zijn eeuwige glimlach voor 5 minuten te pakken en vroeg hem naar zijn liefde voor make-up en zijn relatie met het iconische merk

 

Je bent een meester in het transformeren van vrouwen met make-up en je werkt mee aan het bedenken van nieuwe producten die de beautywereld nodig heeft. Experimenteer je hiervoor ook op jezelf?

glitter-makeup.jpg

Als make-upartiest hou ik er natuurlijk van om te spelen met alle verschillende producten die er bestaan. Het is niet alleen belangrijk dat ik mijn kennis en expertise deel, maar ook dat ik zelf steeds blijf bijleren. Als ik een nieuwe look in gedachten heb voor een runway show zal ik deze soms thuis op mezelf uitproberen om het resultaat te kennen voor ik aan de slag ga, maar het liefst van al experimenteer ik rechtstreeks op het model. Ik draag zelf niet graag make-up. Dat heeft niets te maken met schaamte, maar ik voel mezelf simpelweg niet comfortabel met bijvoorbeeld rode lippenstift op.

Waar ik wel bekend om sta, is mijn stralende huid. Telt dat ook? Ik hou ervan om mijn huid te verzorgen en er op die manier op mijn best uit te zien. Dat is, net als het aanbrengen van make-up, een proces. Helaas heb ik niet meer hetzelfde zachte velletje als een jong model. (lacht) De juiste skincare producten en het kennen van je eigen huid is daarvoor essentieel.

Je bent zelf begonnen in de jaren 80, toen vrouwen met zware en kleurrijke make-up speelden. Waarom denk je dat vrouwen nu bang zijn voor kleur op hun gezicht?

YSL-Mascara-Vinyl-Couture-group-shot.jpg

Tijdens een runway show proberen we steeds de grenzen op te zoeken met extreme en extravagante looks, maar mensen blijven hier helaas terughoudend over. De overstap van een klassieke rode lip naar een knallend fuchsia of roze is nochtans niet groot. Zelfs met oogmake-up kan je kleurrijk gaan zonder er extreem opgemaakt uit te zien. Zo kan je bijvoorbeeld voor een kleurrijke cat-eye eyeliner gaan, of wat blauw toevoegen aan een smokey oogmake-up voor een mysterieuzer resultaat. Je kan je dagelijkse beautyroutine en look een complete metamorfose geven door er een klein beetje kleur aan toe te voegen. Gekleurde mascara, bijvoorbeeld in bordeaux, is een goede eerste stap. Als het aan mij ligt, moet iedereen terug spelen met kleur. Kleurrijke make-up is in mijn woordenboek immers niet hetzelfde als zware make-up.

Sinds vorig jaar ben je Global Beauty Director voor YSL Beauty. Wat zijn jouw persoonlijke favoriete producten?

Favorieten zijn voor iedereen anders, maar ik denk dat iedereen fan zou zijn van de YSL-lippenstiften. Daarin zijn we echt nummer 1. We hebben zoveel verschillende texturen en kleuren. Eén van de belangrijkste nieuwigheden waar we nu aan werken is het focussen op de huid. Ik ben geobsedeerd door een perfecte huid, dus we zijn aan het werken aan nieuwe lanceringen die daarop inspelen. Vooraleer je nog maar kan praten over make-up of kleur, is de huid het allerbelangrijkste. Dat zou de focus van elke vrouw moeten zijn.

Sinds het begin is YSL bekend om zijn pittige, moderne imago, mee zijn met de tijd en het huidige landschap. Zou je jezelf omschrijven als iemand met pit?

3365440595477.jpg

Ik ben eerder de rustige man die graag bakt in zijn vrije tijd. (lacht) Als je kijkt naar het huidige landschap, dan zijn vrouwen de laatste jaren veel sterker geworden. Het is geen toeval dat lippen sinds vorig jaar weer sterker benadrukt worden, en dat beeld gaat enkel maar toenemen. Lippenstift zorgt er niet alleen voor dat een vrouw zich sexy voelt, het geeft ook zelfvertrouwen en kracht. We hebben een hele nieuwe community sterke vrouwen die opkomen voor zichzelf, vechten voor hun rechten. Vrouwen die op zoek zijn naar kracht in het huidige politieke, Trump-klimaat. Dat kan ik alleen maar toejuichen en zelf op mijn beurt verwerken.

 

SPRAY-ON BEAUTY: Huid- en haarverzorging in één, twee, spray

Wanneer de zon – eindelijk – schijnt, wil je natuurlijk geen dertig minuten voor de spiegel staan. Gelukkig bestaan er tegenwoordig schoonheidsproducten die in één, twee, spray de klus klaren. Wij vinden deze alvast de moeite waard.

 

                                       The power of spritz

Untitled-3.jpg

 

URBAN DECAY ALL NIGHTER LONG LASTING SETTING SPRAY, € 27,40 voor 118 ml

Zoals het hele Urban Decay All Nighter-gamma, is ook deze setting spray heavy-duty stuff. Hij verliest geen tijd met beloftes over een dewy of net een perfect matte huid, maar doet gewoon wat hij moet doen: je make-up de hele dag (en nacht) muurvast doen zitten. Perfect voor een smeltproof effect op hete dagen of op momenten waarop je net iets meer van je make-up verwacht. Een setting spray naar ons hart!

NYX FIRST BASE PRIMER SPRAY, € 8,35 voor 100 ml

Dat niet elke spray een setting spray hoeft te zijn, bewijst deze primer spray van NYX. Primer is tegelijk het werkpaard en de ongekroonde koning van de make-uptas. Toch slaan we deze stap regelmatig over want, “nog een laagje om te smeren?!”. Met deze spraybare primer van NYX heb je geen excuus meer. Zoals een gewone primer, zorgt deze spray voor een bufferlaagje tussen je huid (én skincare routine) en je make-up, zodat die laatste een hele dag blijft zitten. Aangebracht onder je foundation geeft deze primer je huid ook nog eens een dewy finish. What’s not to like?

JANE IREDALE LEMONGRASS LOVE HYDRATION SPRAY, € 29,90 voor 90 ml

Mineraal make-upmerk Jane Iredale integreert sprays in haar gamma als geen ander. De hydratatiesprays dienen niet enkel om je make-up te setten en zo een langere houdbaarheid te garanderen, maar veranderen actief de tint en textuur van je (minerale) foundation. Lees: wég poederig gezicht en onnatuurlijke matheid, hallo dewy finish en natuurlijk effect. De sprays bestaan in vier varianten, maar deze zomerse versie met citroengras verkwikt en haalt je zo uit je namiddagdip. Make-up, spray, repeat dus!

 

KLORANE FORCE KÉRATINE, € 33,00 voor 125 ml

Dat de meeste sprayproducten voor je gezicht bedoeld zijn, wil niet zeggen dan je haaraf en toe ook wel eens een spritzje verdient. Frans, plantaardig en milieuvriendelijk farmaciemerk Klorane – de plantenextracten die de ruggengraat van het merk zijn, worden op een duurzame manier ontgonnen – zorgt al meer dan 50 jaar voor ons haar met producten die ook nog eens vegan en SLS-vrij zijn (ze bevatten dus geen sodium lauryl sulfate of natriumlaurylethersulfaat). Naast shampoos en conditioners (en sinds kort ook haarsupplementen), heeft het merk ook verzorgende sprays, zoals deze met kinine en plantaardige keratine, speciaal ontwikkeld voor een vollere bos haar. Het met keratine verrijkt concentraat vertraagt haaruitval, versterkt het haar en stimuleert de groei. Bovendien geeft het de haarvezel extra materie en maakt het je haar soepeler. Ideaal voor na je wasbeurt of om je haar op een niet-wasdag op te frissen, te verzorgen en handelbaar te maken. Hebben!

COMFORT ZONE SKIN REGIMEN URBAN SHIELD SPF 30 SPRAY, € 49 voor 40 ml

Skincare brand Comfort Zone heeft met haar nieuwe genderneutrale Skin Regimen-lijn een reeks producten in huis die speciaal werden ontwikkeld om te voorzien in de behoeften van de moderne multitaskers die veel in contact komen met stress en vervuiling. Zo beschermt de urban shield-spray de huid tegen UVA- én UVB-straling en de agressieve invloeden van de vervuiling van het moderne stadsleven zoals fijnstof en zware metalen. Je brengt hem na je dagcrème en vlak voor je make-up aan.

YVES ROCHER SOLAIRE HAIR & BODY BESCHERMENDE OLIE, € 24,90 voor 100 ml

Deze zonnespray beschermt zowel je haar als je huid tegen de zon met actieve UVA- en UVB-filters en zorgt voor onmiddellijke hydratatie van beiden. De lichte olietextuur met Braziliaanse andirobe-olie maakt je haar niet vet maar geeft het een beachy structuur. Surfer alert!

 
 

KRUIDVAT SKIN

SCIENCE ADVANCED PROTECTION FACE MIST, € 5,49 voor 75 ml

Wist je dat blauw licht – het licht dat je computer, iPad, smartphone en televisie de wereld insturen – je huid actief doet verouderen? Deze face mist van Kruidvat beschermt je huid tegen oxidatieve stress door blauw licht met zijn blue light protection technology. De verfrissende nevel met plantaardig antioxidant complex verkwikt en hydrateert je huid bovendien meteen en spray je zowel onder als boven je make-up.

NOVEXPERT BRUME HYDRO-TONIQUE, € 25 voor 100ml

Deze spray met hyaluronzuur (hydratatie on steroids!) gebruik je net zoals een gewone toner als laatste stap van je reinigingsritueel. De hydraterende en plumpende ingrediënten maken je huid zacht en vol. Gesukkel met watjes of druppend product tussen je vingers is verleden tijd door de handige sprayverpakking die meteen ook dubbelt als setting spray voor je make-up. Meer tijd voor dat terrasje dus!

Onze beautyfavorieten deze maand

Girlcrushmgazine-janagermanus-4.jpg

Welkom bij onze maandelijkse beautyfavorieten, waar één Girlcrush-lid een oplijsting maakt van alles wat haar de afgelopen maand bewoog, verbaasde en instant verliefd deed worden.
Deze maand vertelt Crystal alles over haar favoriete beautyproducten.

 

“Elke maand test ik tientallen nieuwe beautyproducten uit en word ik wel ergens op verliefd, om vervolgens nóg iets beters te ontdekken. Deze sprongen er voor mij uit deze maand:
de perfecte beautyitems die de winter eindelijk vaarwel zeggen en de lente verwelkomen met hier en daar zelfs al a touch of summer.

 

                         Hydraterend gelmasker – Kiehl’s

Deze topper staat nu al enkele maanden in mijn kast, maar hij staat nog steeds in mijn top 5.
De textuur van het masker is lichtjes anders dan wat de meesten onder ons gewoon zijn: geen zware kleitextuur, maar een verfrissende gel met een instant verkwikkend effect.
Met de lentetemperaturen in de aantocht geef ik de voorkeur aan snelle en vooral frisse producten, en deze past perfect in het rijtje. Met handgeplukte calendulablaadjes en aloë vera als hoofdingrediënten is dit masker bovendien ook hydraterend en kalmerend, en zorgt het voor een gezonde en glowy teint. Deze blijft dus nog wel even in mijn beautykast staan!

 
5912113474-thumb1.jpg

              De ‘no make-up’-make-uplook – Giorgio Armani

De ‘no make-up’-make-uplook kennen we allemaal – een beautylook die eruitziet alsof je amper een druppel make-up op hebt, terwijl je in werkelijkheid een halve beautykast op je gezicht hebt gesmeerd. Ik ben grote fan van producten die je eigen, natuurlijke schoonheid accentueren zonder dat het resultaat too much is.

 

Deze Neo Nude-lijn van Giorgio Armani voldoet helemaal aan het plaatje van iedereen die houdt van een naturelle look: een make-upcollectie vol nudetinten voor je huid, wangen en lippen voor perfectie die toch realistisch blijft. Ik ben fan.

 
 

 

                            SUNNE-poeder – Und Gretel

Geen dag zonder een mooie, gezonde blush, en dit handige 2-in-1-poederdoosje is daarvoor ideaal. Plus, ik heb het wel voor producten die je snel kunt aanbrengen en makkelijk in de handtas kunt droppen. Niets zo irritant als een halve beautycase aan make-up op de bodem van mijn handtas.

Aan de ene kant een zachtroze blush voor een gezonde blos en aan de andere een zachte bronzer voor het sculpten van de jukbeenderen: veel meer heb ik niet nodig voor een sunkissed look.
Bijkomend positief puntje is dat het Berlijnse merk garant staat voor 100% natuurlijke en dierproefvrije producten. Het handige borsteltje mag dan wel van natuurlijk geitenhaar zijn, dat werd gewoon afgeschoren en is volgens Und Gretel helemaal cruelty-free. Je eigen make-up artist zijn was nog nooit zo makkelijk! Al is dat in mijn geval wel héél makkelijk... (wink)

 

 

                                Getinte lipbalm – Weleda

In de categorie ‘beauty voor luie meisjes’ ontdekte ik deze maand een topper van formaat. Deze getinte lippenbalsem is ideaal voor dagen waarop ik geen zin heb in de opzichtigheid van een lipstick, maar wel graag verzorgde lippen wil.Deze lippenbalsem hydrateert, geeft je lippen een subtiele touch of colour en laat een mooie glans achter. Bovendien komen er hoogstwaarschijnlijk nog wel wat koude dagen aan – hallo, België – dus voor girls die snel last hebben van gebarsten lippen: voeg deze maar meteen toe aan jullie beautytas!
Want waarom zou je nog voor een gewone lipbalm gaan als je ook eentje kunt kiezen met een subtiel ‘naturel-maar-dan-beter’-tintje?
 

 
normal_5abcab345c8c8_getinte-lippenbalsem-collection.jpg

De PINK producten die elke millennial nodig heeft

Net wanneer je dacht dat millennial pink uit was – soooo 2017 – komt er een hele resem aan roze beautyproducten aan. En eerlijk: daar ben ik allesbehalve rouwig om.

 jana germanus

jana germanus



Millennial pink, een zacht oudroze met beige ondertoon, was vorig jaar zowat alomtegenwoordig. Een hele generatie nineties- en nillies-kids – including me – werd uitzinnig bij het zien van dé kleur die onze puberjaren bepaalde. Denk aan de fluffy roze pennen uit ‘Clueless’, de outfits in ‘Mean Girls’ – roze is nog steeds mijn favo kleur op woensdag – en de kleur van onze glossy lips, die we om de vijf minuten moesten bijwerken. Een kleur waar een hele generatie nostalgisch van wordt, maar ook doet wegdromen van een zorgeloze wereld.

Dus
blame us all you want, als het van ons afhangt, gaat millennial pink in 2018 helemaal nergens heen. Roze enkel een zomerkleurtje? Wacht dan maar tot je deze beauties ziet: meer dan tinten en producten genoeg om het hele jaar door te gebruiken.
En laten we eerlijk zijn: soms is een mooie verpakking die onze badkamer opfleurt genoeg om te denken ‘hebben’, nietwaar? Dit is mijn selectie van de beste pink producten van het moment.

 


                            1) Moisture Surge, Clinique, € 28,50


Een verslavende hydraterende crème-gel voor een instant fris resultaat en een hydratatieboost op warme dagen.
 


                        2) Les Vernis, Yves Rocher, € 2,95

Budgetproof nagellakjes in verschillende ‘millenial pink’-tinten. Want elke dag is anders, en kan zijn eigen kleurtje wel gebruiken!

              3) Retexturizing Mask with Rose Clay, Origins, € 21,50

Een handig 2-in-1-masker dat onzuiverheden aanpakt én je huidtextuur glad maakt. Ideaal voor gemengde en vette huidtypes. Steringrediënten? Rozen én roze klei!

 
 

                          4) Pink lipstick, Claudia Schiffer, € 17,95

Claudia Schiffer heeft haar eigen make-uplijn, en nog een verdomd goeie ook. Deze zachtroze lipstick is een winner wanneer je een lenteterrasje doet.

                5) Lip Glow Color Reviver Lipbalm, Dior, € 38,43

Hydraterende lippenbalm met een roze kleurtje dat zich aanpast aan de kleur van jouw lippen en die mooi gaat accentueren.

                                                      Tint: Matte Pink 101

           6) #PinkMantra Highlighter Poeder, Yves Rocher, € 11,45

Glanzende rozetinten die het licht perfect opvangen en je voorzien van een zalige gloed die je normaal enkel op vakantie kunt krijgen. En de verpakking is ook very pretty: mooi meegenomen!

                7) Omnia Pink Sapphire Eau de toilette, BVLGARI, € 53,50

Een picture-perfect, pink parfum met hetzelfde aura als de levendige naam. Noten van bloemen, roze pompelmoes en musk zijn de sterren van dit verhaal.

 
 

                      8) Pure Volume Masque, Maria Nila, € 25,95

Een 100% veganistisch haarmasker dat fijn haar doet herleven én je haarkleur beschermt. Verrijkt met vitamine B5 voor extra volume in je lokken.

 
 

9) Long-Wear Sparkle Stick, Bobbi Brown, € 33,50

Een handige, langhoudende oogschaduwstick met glanzende parelextracten voor extra uitgesproken ogen.

Tint: Aurora Pink

 
 

10) Crème sorbet hydratante, Caudalie, € 24,60
 

Deze crème verandert bij aanraking met de huid in een waterpatch die je huid verzacht, hydrateert en verzorgt dankzij de ‘quick break’-technologie. Top om die droge plekjes mee aan te pakken!
 

 
 

" Mijn beautyroutine is enorm veranderd sinds ik 30 ben"

Enkele weken terug boycotte ik eigenhandig mijn kans om ooit nog over mijn leeftijd te kunnen liegen, en wel met dit artikel. If you’re 30 and you know it clap your hands, of zo. Maar die handen hebben intussen gelukkig wel meer skills dan de jaren voorheen. En dat zie je aan mijn gezicht.

Laat me dat even verduidelijken…
Nu ik 30 ben, is mijn huid niet meer zoals toen ik 20 was
– en helaas zijn ook de strakheid van mijn kaaklijn en mijn oogcontour dat niet langer. Vandaar dus een immer veranderende beauty routine.

 

VAN TOEN…

In mijn teens en vroege twenties ging dat ongeveer zo:

Untitled-1.jpg

’s Avonds ontschminken met doekjes (de horror!) of – in het geval van waterproof mascara – een tweefase-oliereiniger en wassen met een gel (die achteraf bekeken mijn huid aan de oppervlakte zo woestijndroog maakte dat ik net meer acne kreeg in plaats van minder). Daarna smeerde ik nog een crème van bij de apotheker, want dat moest wel goed zijn, toch?

In de morgen herhaalde ik dat stramien nog eens zonder de stap van het demaquilleren en met make-up als toevoeging. Gelukkig ging ik niet – zoals zoveel meisjes – door een fase van te donkere, te grauwe, te roze of te dekkende foundation. Call me crazy, maar op de één of andere manier leek het me gewoon logisch dat mijn gezicht en hals dezelfde kleur moesten hebben.

hh.jpg

Van onze huidige obsessie met wenkbrauwen en contouring was er ook nog geen sprake – we’re talking anno 2005-2010 – dus een perfecte teint met veel coverstick (want zo heette onze concealer toen) en een luchtige foundation én donkere wimpers waren daarom mijn focuspunten. Voor een avondje uit kwam daar nog wat groene of paarse eyeliner bij – yep, I was that girl. Afwerken met een likje lipgloss en ik kon de deur uit.

 

…NAAR NU

Het hoeft niet gezegd dat er tussen toen en nu wel het één en ander veranderd is. De belangrijkste toevoegingen zijn oogcrème en een skincareroutine die – eindelijk – wél bij mijn huid past. Maar ook de eerder genoemde wenkbrauwen en jukbeenderen krijgen nu heel wat meer aandacht van mijn make-upkwasten. Op mijn lippen is er een evolutie van glans (de lipglossjaren) naar mat (de M.A.C Velvet Teddy-jaren) naar een voorzichtige comeback van satijnglans bezig.

 
 
 

Daarnaast blijft mijn huid ook in mijn make-uproutine prioriteit numero uno. Een stralende teint IS EEN MUST. Voilà, I said it: mensen die alleen blush of bronzer gebruiken op een less than perfect skin, ik snap ze niet. (Ben jij gezegend met een vlekkeloze teint? I hate you, maar allee dan, jij mag dat!)

 

BEAUTY JOURNALIST SKIN

Natuurlijk ben ik bevoorrecht, aangezien ik als beautyjournalist de kans krijg om héél véél producten te testen, maar het mes snijdt aan twee kanten. Jarenlang leed ik aan ‘testershuidje’ door constante veranderingen in mijn skincare routine en te veel producten die eigenlijk niet bij mijn huidtype pasten. Dus hoeveel je ook van afwisseling houdt, eenmaal je jouw ideale routine gevonden hebt, stick with it!

Toch nood aan variatie? Daar is make-up voor, enjoy!

 

De kunst van het verleiden: a woman’s game?

charlotte spens.jpg

Elke maand houdt Charlotte Spens, columniste en seksexpert bij holyfck.org, ons op de hoogte van haar leven. Deze maand onderzoekt ze seksclichés

giphyzf.gif

“De kunst van het verleiden is meer aan de vrouw, niet?”, vraag ik.
“Misschien. Maar de man zet meestal tóch de eerste stap.”
Ik frons.
J. en ik debatteren over seksclichés met een open mind zoals onze generatie (of toch de mijne, hij is een pak ouder dan ik) dat doet. Wanneer iets genderstereotiep is, vind ik dat een hoop gelul. Dus, eventueel munten niet alleen vrouwen uit in het verleiden. Eventueel.

Creepy sexy

Veel vrouwen die ik ken, plus mezelf, flirten wel wat. Gniffel, gniffel. Een knipoog in de kroeg of verleidelijk dansen in een club. En in de slaapkamer krijgt dat extra proportie. Lingeriesetjes, leuke accessoires, role play, etc. Nu, ik tracht voortdurend open-minded te denken, dus wat als we de rollen omdraaien? Man, dat brengt me wel heel bizarre visuals voor ogen. Draagt hij dan speelse outfits die mij hitsig maken of poseert hij met specifieke gezichtsuitdrukkingen terwijl hij de dansvloer onveilig maakt? Ik vermoed dat niet iedereen daar warm voor loopt.

 

Stel je voor: knappe man op een feest die verleidelijk danst terwijl hij je aankijkt. Hoe ziet dat eruit? Weet ik veel. Hoe zou Ryan Gosling verleidelijk dansen? Sorry, da’s onmogelijk. Misschien omdat ik Ryan ongelooflijk onaantrekkelijk vind, ondanks de wereldwijde groupies. En oké, je hebt van die Magic Mike-mannen, wat wel sexy is. Maar wanneer iemand zo danst op een feest – hoe aantrekkelijk die dans ook mag wezen – wordt dat al snel creepy en loop ik gegarandeerd een eindje verder.

 

Kanten kerstman

giphy.gif

Nog onnozeler: in de slaapkamer. Hij of jij schuift zijn jeans omlaag en er verschijnt een kanten boxershort. (Nu, ik zou dat vast nog geestig vinden en humor is de sleutel tot het verleiden van yours truly.) Of beeld je in: hij gaat even naar de badkamer en komt later naar buiten in een ‘sexy’ santa-outfit tezamen met een pruillip. Eerst klonk het gek, maar nu ik het neerschrijf, vind ik het hilarisch. Ik zal vrouwen altijd sensueler vinden. Sluiten al deze scenario’s dan seks uit? Who knows, geil word ik er alleszins niet van.

Terwijl ik ‘dagdroom’, zit ik aan tafel met J. Extreem intelligent, gevat en ruige looks. We ronden ons debat af met iets in de stijl van: “Het komt erop neer dat op het vlak van seks iedereen andere dingen aantrekkelijk vindt. Ook bij verleiding.” Ik knik, verkondig hem mijn absurde denkanimaties van eerder maar niet en vraag de rekening.
“Het was gezellig, veilig thuis en slaapwel!”
“Inderdaad!”, zegt hij enthousiast. Hij komt een stapje dichterbij.

Zijn hand danst richting mijn wang en hij probeert een kus te ontfutselen.

Ik doe abrupt een stap achteruit en lach luidop. Hij lacht mee. Uit beleefdheid en volslagen gene, denk ik. Een simpele verleider is hij, zeker goed in het vak. Hij is gewoon W. niet. Wat dat ook mag betekenen.

24 uur in het leven van...Florence Adepoju ( founder lipstickmerk MDMFLOW)


Als je deze powerlady nog niet kent, is het dringend tijd om je beautykennis bij te schaven: Florence Adepoju is het gezicht achter lipstickmerk MDMFLOW – een merk dat ze zelf helemaal from scratch opstartte in haar kelder.
Naast lipstick maken met de hand, verspreidt ze ook een belangrijke boodschap voor elk type vrouw: “Ik was het beu dat elke vrouw met gekleurde huid kleur werd genegeerd in de beautyindustrie, dus daar wou ik iets aan doen met mijn merk. We beginnen stillaan verandering te zien, maar er is nog veel werk voor de boeg.” Nu vind je haar merk in talloze grote winkels zoals TOPSHOP, en zelfs Lena Dunham is fan! Wij mochten onze internationale GIRLCRUSH één dag volgen in haar drukke schema – op het Glamour Beauty Festival.

MDMflow-632x632.jpg
405.jpg
 
 
“Ik was het beu dat elke vrouw met gekleurde huid kleur werd genegeerd in de beautyindustrie, dus daar wou ik iets aan doen met mijn merk.”
 

8.00

dd.jpg

Normaal gezien eet ik geen ontbijt, maar ik probeer wel altijd water op mijn bureau te zetten om toch gehydrateerd te blijven. Zo voel ik me veel frisser – handig als er een drukke dag aankomt. Vandaag ben ik spreker op het Glamour Beauty Festival, waar ik mag praten over mijn merk. Ik ben zo nerveus!

8.30

De belangrijkste beslissing van de dag: welke lipstickkleur kies ik voor vandaag?
Voor het Glamour Beauty Festival ging ik voor mijn nummer 94 – een soort roodbruine kleur waarmee ik me instant powerful voel. Hij is genoemd naar de beste periode in de hiphopgeschiedenis, toen mijn favoriete rapper The Notorious B.I.G. zijn debuutalbum ‘Ready to Die’ uitbracht. Ik hou van merken die echt een verhaal vertellen, en door met zulke details te spelen breng ik mijn boodschap naar buiten.

10.00

getge.jpg

Zondag was Moederdag hier in het Verenigd Koninkrijk, dus ik zorg voor een mooi boeketje om m’n moeder te verassen.

 

 

 

12.00

Ik mocht in een panelgesprek zitten met een aantal van de meest inspirerende vrouwen in de beautyindustrie. Ik zat naast vlogger en auteur Lily Pebbles, Nails Inc.-oprichtster Thea Green en Vanita Parti van Blink Brow Bar. De hele show werd gehost door Antonia O'Brien, en we hadden het voornamelijk over hoe we onze merken hebben opgericht, de projecten waar we momenteel mee bezig zijn en onze visie op de toekomst. Dit is echt crazy! Ik moet mezelf even in de arm knijpen: Hoe kan het dat ik naast al deze ladies zit?

yhy.jpg
nhnh.jpg

14.00

Na de discussie was het uiteraard tijd voor een groepsselfie: Let's make this a memorable one!

15.00

cece.jpg

Nog een snelle foto voor de Glamour-wall. Je krijgt niet elke dag de kans om op zo’n plek te zijn, dus ik mag niet vergeten genoeg te delen op mijn socialmediakanalen. Alles is erg Instagramworthy.

18.00

De dag is nog lang niet gedaan voor mij: volgende week organiseer ik zelf een event en vanavond wil ik alle publiciteit nog rondkrijgen. Het wordt eveneens een panelgesprek, over wat het juist betekent voor vrouwen om een ‘flawless base’ te hebben: zowel op carrièrevlak als op het gebied van zelfvertrouwen en make-up. Ik heb een crowdfundingcampagne opgezet en uitstekende panelleden kunnen regelen: Anita Bhagwandas – beautydirector van Stylist-magazine, Bea Sweet, een celebrity make-up artist, en mijn vriendin Nicole Ashiru, een productontwikkelaar. Vrouwen die respect krijgen – en verdienen – binnen onze industrie, gewoon door zichzelf te zijn en daarmee succes opbouwen. Geweldig, toch?

21.00

Tijd om de goodies uit te pakken van het event vandaag: dank je wel, Glamour, voor deze leuke goodiebag!

Ik ben altijd erg enthousiast om beautyproducten uit te testen: het reinigingsschuim van Caudalie, een rozenmasker en de Pixi Rose Tonic. Ik ben alvast gestart met de Elizabeth Arden Eight Hour Cream – één van mijn all-time favorite beautyproducten.
Maar ik ben er vrij zeker van dat velen onder jullie al verslaafd zijn aan deze tube.

kfkfk.jpg

22.00

Ik probeer er toch vroeg in te kruipen vandaag: morgen staat er weer veel op de planning!
Slaapwel!

LINA SAFI: “SUCCES BETEKENT VOOR IEDEREEN IETS ANDERS”

THE FUTURE IS FEMALE #5 (end)

Voor Internationale Vrouwendag besloten wij niet één, maar vijf badass females te interviewen. Over het leven, over hun inspiraties, maar vooral over hoe zij zelf willen inspireren. Al die girlpower op één dag zou misschien wat te veel van het goede zijn, dus om al ‘onze’ vrouwen de megafoon te geven die ze verdienen, zal de hele maand maart bij Girlcrush in het teken van straffe madammen staan. International Women Month dus, omdat één dag per jaar gewoonweg niet genoeg volstaat.

 
20180315-IMG_9966.jpg

Lina Safi (23) – modeblogger/-vlogger met een Hunkemöller ambassadorship op zak, closet singer en diehard student – is een doorzetter. Zelf noemt ze één van haar beste eigenschappen het feit dat ze down-to-earth en realistisch is. Wij vinden haar vooral badass, omdat ze zomaar even als eerste van haar familie een bachelor- en binnenkort zelfs een masterdiploma behaalde. Een wapenfeit dat ze helemaal niet had verwacht toen ze jaren geleden met haar gezin uit Afghanistan vluchtte. Tijdens haat studie Business Management liep ze zelfs een jaar lang stage in New York: “Ik kan nog altijd niet geloven dat ik dat gedaan heb!”

“OOIT HOOP IK ZELF DE INSPIRATIE TE ZIJN DIE IK NIET VOND TERWIJL IK OPGROEIDE.”

Makkelijk was dat allemaal niet. “Ik kom uit een gezin met zeven kinderen en dan is er geen geld om iedereen zomaar te laten studeren met alles erop en eraan.” Gelukkig wist Lina al heel vroeg wat ze wou. “Ik zou een succesvolle zakenvrouw worden, dat wist ik al heel vroeg. De drive om te doen wat nodig was om mijn doelen te bereiken zat er van jongs af aan in.” Ze financierde haar studies en haar jaar in New York helemaal zelf. “Mijn broers, zussen en ik waren allemaal al heel vroeg aan het werk. Die zelfstandigheid, dat hebben we allemaal.

 

Dat ze zou beginnen bloggen stond echter niet in de sterren geschreven. “Mensen met een migratieachtergrond zijn – zeker in de media – behoorlijk ondervertegenwoordigd. Toen ik opgroeide, was er niemand om naar op te kijken die was zoals ik. Terwijl ik net nood had aan een gedreven, gepassioneerd rolmodel, iemand die zich niet liet tegenhouden door haar achtergrond.” Nog steeds zijn er weinig Afghaanse bloggers, en op een dag hoopt Lina zelf een bron van inspiratie te kunnen zijn voor meisjes zoals zij er zelf één was. “Nu kijk ik erg op naar Anna Nooshin, een Nederlandse blogster met Iranese roots. Zij kreeg de kans om al heel wat leuke dingen te doen, om te reizen en met fijne merken samen te werken, om boeken te schrijven.” Allemaal dingen waarvoor Lina staat te trappelen.

“CONTENT IS KEY”

20180315-IMG_9852kopie.jpg

Maar eerst studeren”, vindt ze. “Mijn studies zijn voor mij altijd prioriteit geweest. Toen ik voor het eerst met mijn blog startte was ik 16 jaar, ik had geen idee wat ik aan het doen was maar ik wist dat ik iets te vertellen had.” Door de inspiratieloze manier waarop veel mensen rondom haar gekleed gingen, roerde Lina’s inner fashion chick zich en de rest is geschiedenis. Toch duurde het nog drie jaar voor ze echt met haar huidige blog aan de slag ging. “Tijdens mijn tweede jaar hogeschool wou ik het niet langer uitstellen. Ik had niet veel tijd, maar ik moest en zou bloggen.” En een doorsnee blog zou het niet worden. “Ik wou echt mijn niche vinden, de combinatie van mijn nerdy, fashion- en fitnesskantje maakt dat ik een verhaal kan vertellen.”

 

Door haar focus op haar studies, moest Lina keuzes maken om haar blog draaiende te houden. “Ik moet mijn tijd echt goed indelen, timemanagement is alles, maar ik probeer toch zoveel mogelijk kansen te grijpen en samenwerkingen aan te gaan.” Die drukke agenda belet haar ook om met de groei van haar blog bezig te zijn, maar daar zit Lina niet mee. Groei an sich is nooit haar doel geweest, goeie content leveren, is dat wel. “Ondanks mijn lage following rate (zo’n 5500 volgers op Instagram, red.), word ik daarom toch voor allerlei collabs gevraagd. Content is key!” Succes betekent bovendien voor iedereen iets anders, weet Lina, “voor de ene persoon kan succes enkele honderdduizenden volgers op Instagram zijn, voor iemand anders kunnen dat goede schoolresultaten en diploma’s zijn.”

“NU DURF IK MEER EXPERIMENTEREN”

20180315-IMG_9906kopie.jpg
10998343-1411382668-611500.jpg

Ook op beautyvlak moest Lina keuzes maken. “Vroeger was ik zo into fashion dat ik mijn gezicht gewoon vergat (lacht). De beperkte middelen die ik had, stak ik liever in kleding dan in make-up.” Vandaag noemt ze zichzelf nog steeds geen make-up girl, maar plezier heeft ze er wel in. “Intussen besef ik dat mijn gezicht mijn visitekaartje is, misschien nog meer dan de manier waarop ik me kleed, dus ik durf meer te experimenteren.” Foundation draagt ze zelden – waarom zou ze, met haar jaloersmakende flawless skin?! – maar met oogmake-up en wenkbrauwen speelt ze des te meer. “Mijn go-to producten zijn bronzer en highlighter, momenteel van Shiseido, maar mijn make-up is even vaak van een drugstore-merk. Net als bij kleding, wissel ik merken en high street met elkaar af. Een goedkoop product kan ook goed zijn.”

 

Voor mensen die nu nog hun kans willen wagen in de blogosphere heeft Lina nog enkele tips. “Vind je niche, maar laat het feit dat iets al eens gedaan is je niet tegenhouden, er is maar één jij.” Verder raadt ze aan om realistisch te zijn. “Maak een plan en bekijk of het doenbaar is voor jou, in jouw leven. Bedenk of je de nodige investeringen in tijd of geld wil doen en overhaast niets. Alles komt op zijn tijd, als jij er klaar voor bent.

Fotografie: Marieke Penne
Met dan aan hotel Franq

Tournée Minér-oeps: ik probeerde het uit en dit is wat er gebeurde.

uuofo.jpg

Wie mij een beetje kent, weet dat ik niet graag over mezelf schrijf. Een column of opiniestuk is niets voor mij. Wanneer team Girlcrush echter unaniem besloot dat ik dé uitgelezen persoon van het team was om Tournée Minérale uit te testen, kon ik met mijn ‘maar ik schrijf niet graag over mezelf’-argumenten geen kant meer op.

Het doel was simpel. Om alle Tournée Minérale-ladies een handje te helpen, zou ik op 1 januari 2018 starten met mijn goed voornemen om een maand lang geen alcohol te drinken. Op die manier kon ik mijn ervaringen, zwakke momenten, tips en tricks met jullie delen in februari, terwijl Tournée Minérale officieel bezig was.

 
 hydrate, hydrate

hydrate, hydrate

De eerste dagen van januari verliep alles vlot. Ja, ik drink graag een glas wijn op restaurant of tijdens een etentje thuis/bij vrienden, maar in de week zie je me niet snel in mijn eentje een flesje kraken voor de televisie. Plus, na de overdaad tijdens de feestdagen in december was ‘nee, bedankt, ik drink deze maand niet’, geen moeilijke zin om te zeggen.

Alles veranderde echter toen mijn vriend op 13 januari besloot om op zijn knie te gaan. Enthousiast ja-geroep en een ring later veranderde mijn Tournée Minérale al snel in tournée générale. Overal waar we kwamen, moest onze verloving gevierd worden in combinatie met de nodige glazen champagne. Natuurlijk had ik nog steeds vol overgave ‘nee, bedankt, ik drink deze maand niet’ kunnen zeggen, maar de combinatie van blijdschap en de nood om te bewijzen dat het niet ‘van de moetes’ was, zorgde ervoor dat ik steeds als eerste in de rij klaarstond om te klinken en drinken.

Een maand niet drinken faalde dus al na 13 dagen, al vond ik zelf wel dat een verloving een terecht excuus is om de nodige bubbels toe te laten. De deadline van het artikel werd opgeschoven en ik zou net als iedereen in februari meedoen aan Tournée Minérale.
Probleem: februari was gelijk aan een al lang geplande skivakantie (lees: met de traditionele après-ski op en naast de piste) en de altijd hectische modeweken wanneer je na een lange dag rondhollen van show naar showroom blij bent wanneer je jouw voeten onder een tafel kan schuiven, met een glas wijn om te bekomen van de dag. Ik geef toe, ik klink nu als iemand die niet zonder alcohol kan. Laten we even benadrukken dat ik geen enkele keer dronken ben geweest en mezelf alles nog netjes kan herinneren. Flauw excuus, I know.

Maart dan maar. Dankzij een week geveld in bed door te brengen met koorts en de nodige après-modewekendrukte op het werk, was het deze maand ontzettend makkelijk om niet te drinken. De eerste 20 dagen zonder alcohol vlogen dan ook voorbij zonder dat ik erbij heb moeten stilstaan dat ik effectief een maand niet zou drinken. Klinkt alsof ik met vlag en wimpel zou slagen, toch? Het probleem deze keer was dat ik er effectief niet meer bij stilstond. Dus toen we op het werk iets te vieren hadden en ik een glas bubbels in mijn handen kreeg, was dat glas leeg alvorens ik besefte dat ik 30 dagen en geen 20 niet zou drinken. #fail. Again.

 

7917691759640f1395a762edd98a73b3.jpg

De deadline opnieuw verschuiven leek me dan ook nutteloos. Zeker omdat ik in april 10 dagen naar New York ga met mijn vriend – excuseer, verloofde – en heb afgesproken met al mijn vriendinnen daar. Mei dan maar? Laat ons afspreken dat ik zeker dit jaar nog een maand lang alcoholvrij blijf. Al is het dan alleen maar om aan mezelf te bewijzen dat ik het kan.

DALILLA HERMANS: “WANNEER IETS ME ECHT RAAKT, DAN KAN IK NIET ZWIJGEN”

THE FUTURE IS FEMALE #4

Voor Internationale Vrouwendag besloten wij niet één, maar vijf badass females te interviewen. Over het leven, over hun inspiraties, maar vooral over hoe zij zelf willen inspireren. Al die girlpower op één dag zou misschien wat te veel van het goede zijn, dus om al ‘onze’ vrouwen de megafoon te geven die ze verdienen, zal bij Girlcrush de hele maand maart in het teken van straffe madammen staan. International Women Month dus, omdat één dag per jaar gewoonweg niet volstaat.

De vierde powervrouw in ons rijtje is Dalilla Hermans. Als schrijver, activist, spreker, one of the Charlies, creatief headwrap-drager en De Slimste Mens ter Wereld-finalist stond ze de afgelopen paar jaar flink in de schijnwerpers. Schijnwerpers die haar niet altijd even goed gezind waren, want Dalilla neemt geen blad voor de mond over onderwerpen die haar raken. Dat dat nu eenmaal serieuze thema’s zijn, bezorgde haar bij sommigen het imago van ‘boze zwarte vrouw’. Na dertig seconden in haar bijzijn weet je echter al hoe fout dat etiket is. Girlcrush stelt voor: Dalilla, approachable en fun, maar vooral heel eerlijk. Een echte girl crush dus!

20180315-IMG_9747.jpg

Dalilla Hermans

 

“IK PROBEER OOK MAAR, ZOALS IEDEREEN”

20180315-IMG_9690.jpg

Badass vindt Dalilla – niet toevallig – iedereen die ergens in gelooft en een missie heeft. Daarbij hecht ze veel belang aan oprechte empathie en een stukje in de schoenen van de ander kunnen lopen. De Amerikaanse dichter en activist Maya Angelou was zo iemand. “Zij is echt mijn held! Zij heeft een manier gevonden om heel militant en rechtdoorzee met haar standpunten om te gaan en tegelijkertijd toch een hand te reiken aan tegenpartij. Dat kon ze door haar ondertoon van liefde en haar gevoel voor humor dat verweven was in alles wat ze deed.”

Op de vraag waarom iemand haar badass zou vinden, kan Dalilla minder vlot antwoorden. “Ik heb de neiging om dat te ontkrachten, omdat ik het gevoel heb dat ik ook maar probeer, zoals iedereen. Ik heb het geluk gehad dat ik de eerste was op een heel aantal vlakken, maar dat is niet echt mijn verdienste. Misschien is het feit dat ik niet kan zwijgen wanneer iets me echt raakt wel mijn meest bewonderenswaardige eigenschap?”

 

 

 

“MIJN HAAR IS MIJN PLAYGROUND.”

20180315-IMG_9784.jpg
20180315-IMG_9747.jpg

Naast haar verschijningen op televisie en in gedrukte media, is Dalilla vooral ook bekend om haar gewaagde kapselkeuzes. Op de dag van ons interview heeft ze bijvoorbeeld een indrukwekkende side cut met een top knot van lange vlechten. Dat was echter niet altijd het geval. “Zoals bijna elke zwart meisje haatte ik mijn haar. Ik groeide bovendien op in een heel witte wereld (de Rwandese Dalilla werd op 2,5-jarige leeftijd geadopteerd door een Kempisch koppel, red.) en wou zo weinig mogelijk opvallen. Dus droeg ik mijn haar jarenlang in zo neutraal mogelijke vlechtjes. Zo’n tien jaar geleden realiseerde ik mij gelukkig dat ik, wat ik ook deed, altijd zou opvallen, en toen heb ik al mijn haar afgeschoren. De vrijheid was onbeschrijfelijk. Sinds ik echt kaal ben geweest, heb ik het gevoel dat ik alles kan doen, niet zal ooit nog zo extreem zijn.” Dat is ook het moment waarop ze stopte met zich iets aan te trekken van wat anderen vonden. “De blik van de ander interesseert mij niet meer, mijn haar, dat is mijn playground.”

 

Ook met make-up doorliep Dalilla een heel parcours. “Door met mijn hoofd op televisie te komen, zie ik nu de fun van make-up in, maar vroeger voelde ik me echt niet mezelf met make-up.” Nu is maquillage nog steeds geen dagelijks ritueel voor haar, maar wanneer ze ‘out there’ moet zijn, kiest ze soms wel voor een beetje extra kleur. Kleur die niet altijd even makkelijk te vinden is. “Ik heb door de jaren heen ongetwijfeld veel foute foundations gedragen. Alleen al omdat een goede kleur voor mijn huid gewoonweg onvindbaar was. Advies was er niet of veel te weinig, mensen hadden er gewoon geen ervaring mee.” Intussen merkt Dalilla gelukkig wel een vooruitgang. “Meer en meer make-up artists hebben intussen wél ervaring met donkere huidjes, waardoor ik nu wel goed opgemaakt door het leven kan gaan, wanneer ik dat wil.”

 

“IK BEN HELEMAAL NIET MEGA ARGUMENTATIVE

 
20180315-IMG_9676kopie.jpg

Dat ze soms intens overkomt, ziet Dalilla eerder als een resultaat van de serieuze thema’s die ze aanhaalt. “Praten over racisme en ongelijkheid is automatisch intens, dat is eigen aan het onderwerp.” Toch vond ze het vroeger eng om als ‘intens’ of ‘boos’ omschreven te worden, net omdat die termen zo ver van haar af staan. “Ik ben helemaal niet zo in het dagelijks leven. Zo ben ik helemaal niet mega argumentative, integendeel, als ik kan, vermijd ik zelfs liever de confrontatie. Ik ben zo iemand die eerder vijftig euro te veel telefoonrekening zal betalen, dan te bellen om de fout aan te vechten.” (lacht)

 

Dat laatste heeft ook te maken met haar ontzettende telefoonangst. “Comfortabel telefoneren doe ik maar met een handvol mensen, want bellen vind ik echt heel eng. Ik neem ook nooit op wanneer een onbekend nummer me belt.” Voor mensen die haar zomaar bellen, heeft Dalilla dan ook maar één advies. “Als je iemand niet kent, stuur dan eens een berichtje. DO NOT CALL PEOPLE!(lacht)

Fotografie: Marieke Penne
Met dan aan Franq hotel

“Mijn overvloed aan beautyproducten bezorgde mij negatieve emoties." - Katia (Beautyminded) over minimalisme

20180315-IMG_8983.jpg

Met de opkomst van minimalisme in onze garderobe en ons interieur kan ook onze beautykast niet achterblijven. En laat dat nu net onze specialiteit zijn! Wij gingen op gesprek bij ‘organizing queen’ Katia van beautyblog Beautyminded om te praten over minimalisme – een levenswijze waarbij je al het overbodige in je leven schrapt en terugkeert naar de essentie.
Over hoe ze uit noodzaak is begonnen en waarom je gelukkiger wordt van dingen weggooien.

Minimalisme: een levensstijl waarbij je je bezittingen beperkt tot het absolute minimum dat jij nodig hebt

Keuzestress

20180315-IMG_8968.jpg

“Alles is terug te brengen naar het moment waarop ik op een grijze zondag de documentaire Minimalism: A Documentary About The Important Things bekeek op Netflix. Het was alsof er mij anderhalf uur lang een spiegel werd voorgehouden. Ik besefte voor het eerst dat ook ik mijn leven probeerde op te vullen met allerlei spullen en dat ik daar allesbehalve gelukkiger van werd. In tegenstelling tot wat ik liet uitschijnen.”

“Ik was zo onder de indruk dat ik de documentaire twee keer heb bekeken die dag. Zegt genoeg, zeker? (lacht) Voor het eerst kon ik de redenering doorbreken dat ‘als ik maar dat volgende ding op mijn verlanglijstje zou kunnen kopen, ik dan gelukkig zou zijn’. Zo werkt het niet. Ik besefte dat mijn overvloed aan beautyproducten mij meer negatieve emoties bezorgde dan geluk. Diezelfde ochtend wou ik bijvoorbeeld een gezichtsmasker uitkiezen, maar ik deed gewoon de kast terug dicht. De keuze uit minstens 30 verschillende opties ‘die ik allemaal wel wou houden, want het zijn zulke goede producten’ bezorgde me stress.”
 

Op zoek naar voldoening

20180315-IMG_8852.jpg
20180315-IMG_9060.jpg
20180315-IMG_8868.jpg

“Na vijf jaar bloggen over beauty had ik een heuse verzameling producten en toch bleef ik maar dingen kopen. Ik was nooit tevreden met wat ik had, want ‘O! Zo’n mooi nieuw oogschaduwpalet!’ of ‘Oeh! Nieuwe matte lipsticks die deze keer écht comfortabel zijn’. Hier komt de invloed van Instagram naar boven. De stroom van zogenaamde must haves hield niet op en ik vergeleek mezelf vaak met andere bloggers. Ik dacht dat het platform mij inspiratie bezorgde, maar eigenlijk hield Instagram mijn ongezonde koopverslaving in stand.”

“Zo vergroeide mijn identiteit met mijn materiële bezittingen. Ik was de producten die ik postte, de unboxings die ik deed en de dingen die ik had. En toch was ik niet tevreden. De tien volgende items op mijn lijstje zouden me dan toch eindelijk wel voldoening brengen, niet? Ik bestelde ze online, was helemaal in extase toen ze aankwamen en nog geen 10 minuten later was ik alweer gestrest, want ‘waar moet ik dit nu weer gaan bijzetten en hoe kan ik ervoor zorgen dat ik ze ook effectief gebruik?’”

“Je hebt geen idee van het aantal dingen dat ik op een stapeltje heb gelegd ‘om morgen te gebruiken’, maar ik zelfs nooit uit de verpakking heb gehaald. Of het aantal keren dat ik iets kocht om er dan achter te komen dat ik datzelfde ding eigenlijk al had, maar omdat ik zoveel spullen had, het gewoon niet meer wist. Da’s een vervelend gevoel dat gaat knagen. Het was een oneindige cirkel en ik had niet door dat er meer aan de hand was: ‘iedereen rond mij doet dat toch ook?’”

 

Knop omdraaien

20180315-IMG_8869.jpg

“Na het zien van de documentaire kon ik echter snel een knop omdraaien: ik doneerde alles waar ik me niet goed bij voelde of waar ik Marie Kondo-gewijs niet gelukkig van werd. En ik was streng: meer dan de helft ging weg. Ik ging van koopverslaafde moodswinger naar spaarzame mindfulnessfreak.”

“Wat een verademing! Ik had alleen kleren in mijn kast die ik graag aandeed en ik zag weer wat ik allemaal had. We zijn bijna een jaar verder en mijn kleerkast heeft nog steeds niet meer dan 30 stuks erin. Mijn beautykast minimaliseren, dat was echter een ander verhaal. Ik had verschillende kasten vol producten waar ik allemaal een of andere waarde aan hechtte. Van ‘dat is van een goed merk!’ tot ‘dat was een dure aankoop’. Maar ze waren daarom niet allemaal geschikt voor mijn huid/haar/lichaam, en ik zou ze in één leven nooit allemaal kunnen opgebruiken.”

20180315-IMG_8907.jpg

“Het was een heus proces. In de eerste ronde gingen de producten eruit waar ik niet warm meer van werd. In de tweede fase maakte ik komaf met producten waarvan ik zou willen dat ik ze kon gebruiken, maar die echt niet voor mij geschikt waren (Bye-bye, Crème De La Mer!). Toen legde ik mezelf de ultieme beperking op: alles moest in één kast passen. Enkele MUJI-lades voor make-up, een IKEA Malm kast voor al de rest. En daarvoor moest er heel wat weg, ja.”

In totaal heb ik afscheid genomen van zowat 90% van mijn beautyspullen. Ik heb ze geteld, het waren er meer dan 700. Crèmes, parfums, make-up, kwasten, alles. Als je je voorstelt dat dat allemaal bij mij thuis opgeborgen stond, ben ik al blij dat de makers van ‘Extreme Hoarders’ mij nooit hebben gevonden.”

“Vandaag heb ik drie MUJI-lades (de ultieme minimalist drawer porn), drie extra doosjes erboven, een kleine kit met nagelspullen en een kast met lades voor huidverzorging, haarverzorging en parfum, bodycare en “overige” – lees: geurkaarsen en back-ups van tandpasta. Alles is overzichtelijk, ik heb veel minder stress, voel me mentaal beter en ik weet precies wat ik heb. Ik heb ontdekt dat het heel leuk is om producten gewoon op te gebruiken!”

 

Katia’s tips voor een opgeruimde beautykast

- Koop geen nieuwe beautyproducten tenzij er iets op is.

“Als mijn wattenschijfjes op zijn, koop ik er uiteraard nieuwe. Maar de bedoeling is dat er een eind komt aan de stroom spullen in huis. Recent maakte ik mijn favoriete volumepoeder voor m’n haar op, maar in plaats van meteen een nieuw doosje te kopen, ben ik nu een volumespray aan het opgebruiken die ik nog had. Ik heb het poeder eigenlijk nog geen dag gemist.”

- Bedenk hoeveel geld je uitspaart.

“Een héél aantrekkelijk voordeel aan deze mindset is natuurlijk al het geld dat je spaart. Ik was beschaamd toen ik ontdekte dat ik de afgelopen maanden al zoveel meer heb kunnen sparen dan in sommige van de voorbije jaren. Ik heb echt luidop tegen mezelf geroepen: “Waarom ben je hier niet eerder mee begonnen?!”


- Probeer je aan een systeem te houden

Als beautyblogger krijg ik natuurlijk nog veel pakjes toegestuurd, maar ik hou me altijd aan één regel: voor elk product dat er binnenkomt, moet ik er ééntje in de weggeeftas steken. Op die manier ontstaat er geen overvloed aan beautyproducten.”

- Doorbreek je gedachtecirkel

“Olala! Een nieuwe, mooie, limited edition launch! > On the wishlist! > Pay day = kopen. > Pakje komt aan: five seconds of happiness. Er volgt een Pavloviaanse rush waaraan het veel makkelijker toe te geven is dan eraan te weerstaan. Leer jezelf af om geluk te halen uit materiële bezittingen.”

 

Fotografie: Marieke Penne

AMY VANDEPUTTE: “EEN STERKE VROUW IS NIET AUTOMATISCH EEN BITCH!”

THE FUTURE IS FEMALE #3

Voor Internationale Vrouwendag besloten wij niet één, maar vijf badass females te interviewen. Over het leven, over hun inspiraties maar vooral over hoe zij zelf willen inspireren. Al die girlpower op één dag zou misschien wat te veel van het goede zijn, dus om al ‘onze’ vrouwen de megafoon te geven die ze verdienen, zal bij Girlcrush de hele maand maart in het teken van straffe madammen staan. International Women Month dus, omdat één dag per jaar gewoonweg niet volstaat.

 
20180315-IMG_9199.jpg

Amy Vandeputte

Amy Vandeputte, a.k.a. Fast Forward Amy – bewegings-, voedings- én businesscoach onder de slogan ‘lift your life’ en bovendien the most quotable woman alive – is één brok energie en overtuigingskracht, een echte power woman pal in het midden van onze Women Month-reeks. Dat kan geen toeval zijn.

 

Zelf heeft Amy een simpele verklaring voor haar drive. “Ik ben opgegroeid in een familie waar ik volledig gelijkwaardig naast mijn broers stond. Dat lijkt evident, maar ik merk toch dat in veel families het meisje onbewust als een zwakker wezentje wordt behandeld. Daarvan was bij ons geen sprake.” Wel integendeel want Amy’s vader, zelf een ondernemer, nam haar zelfs vaak apart om het over haar toekomst en potentieel te hebben. “Business heeft mij altijd geïnteresseerd.” Niet voor niets studeerde Amy af als Handelsingenieur. Want ja, toen ze haar zaak opstartte, studeerde ze ook nog. “Dat was niet altijd makkelijk, maar time management is alles.” En met die woorden is ze ons eigenlijk meteen al aan het coachen, een tendens die zich in het hele interview doorzet, she simply can’t help herself!

“BUIT JE TALENTEN UIT”

20180315-IMG_9239kopie.jpg

Hoe het komt dat Amy op haar 25ste al barst van ambitie en zelfvertrouwen, is een vraag die Amy vaak krijgt. “Ik vind zelfvertrouwen een beetje een leeg begrip, het is niet iets dat je zomaar leert.” Al zeker niet in onze maatschappij, vindt Amy. “We leven in een samenleving waar er eerder op zwaktes dan op sterktes wordt gefocust en waar talenten vaak als bedreigend worden ervaren. Terwijl ik net vind dat je trots moet zijn op je talenten. Daarbij maakt het niet uit hoeveel andere mensen op de wereld exact hetzelfde kunnen, er is maar één jij, dus jouw aanpak ik sowieso uniek.” Uniek en zelfs nodig, coacht Amy verder. “Ik zie het als mijn plicht om mensen te vertellen dat iedereen het verdient om je talenten te zien. You owe it to the world, want waarom zou jij je talent ontzeggen aan de mensheid?”

 

Want wat voor nu heeft het om enkel je zwaktes aan te pakken als je niet je sterkste punten extra in de verf leert zetten? Al is dat niet voor iedereen even gemakkelijk. “Ik ben opgegroeid in een heel sterke familie waar ik geleerd heb om volop te gaan voor mijn dromen. Ik ben heel dankbaar voor de opvoeding die ik heb meegekregen want ik ben ervan overtuigd dat die drive één mijn absolute sterktes is.” Haar kennis en ervaring deelt Amy dan ook graag met iedereen. “Ik geef graag energie aan mensen”, soms is het al genoeg om mensen een bepaald doel te geven, weet Amy, en dat hoeft niet altijd enorm te zijn. “Maak er bijvoorbeeld je goal van om elke dag één persoon te laten glimlachen. Wat je zegt om dat te bereiken is zelfs niet eens zo belangrijk, mensen onthouden vooral het gevoel dat ze bij jou hebben.”

“EEN STERKE VROUW IS NIET AUTOMATISCH EEN BITCH”

20180315-IMG_9350.jpg

Mensen op die manier motiveren is heel belangrijk voor Amy. “Het is zo belangrijk om je buikgevoel te volgen, wat dat stemmetje in je hoofd ook zegt. Jij bent jouw enige limiet.Dat is van toepassing op het nastreven van je dromen maar ook op je persoonlijke leven.” En of die motivatie nodig is! “Nog te vaak durven vrouwen de stap niet wagen om bijvoorbeeld een eigen zaak op te starten. Als je iets graag doet, doe je dat meestal ook goed, dus waag gewoon die sprong, de financiële zekerheid komt er ook wel.”

 

Zelf leerde Amy al heel vroeg om de lat voor zichzelf hoog te leggen.”Ze werd ook altijd hoog gelegd door mijn familie en hoewel dat niet altijd makkelijk is, is dat vaak wel het extra duwtje in de rug dat ik nodig heb om mijn doelen te bereiken.”Nog steeds pusht haar vader haar verder en verder. “Ik herinner me een moment waarop ik zei ‘wees nu eens gewoon trots op mij voor wat ik al bereikt heb!’.Ik vind het geweldig dat hij mij de wereld wil zien veroveren, maar soms wil ik dat evengoed niet.”Het is dan ook meer dan oké om niet de hele wereld te willen, benadrukt Amy, “dat geef ik ook graag mee aan klanten. Soms is genoeg ook echt genoeg.”

 

En soms ook niet, en dan is er werk aan de winkel. “Mij vader is fan van de serie the Crown en ik herinner me dat hij schrok toen hij hoorde dat hoofdactrice Claire Foy maar een fractie van haar mannelijke tegenspeler verdient.” Daarom legt Amy ook zo de nadruk op het belang van gelijkwaardige opvoeding, zoals zij er één kreeg. “Er is niets mis met sterk in je schoenen staan. Daardoor ben je niet automatisch arrogant of ‘een bitch’. Dat is iets waar we als vrouwen tegenover elkaar ook nog veel in moeten groeien, denk ik.”

WORK HARD, RELAX HARD(ER)

20180315-IMG_9516kopie.jpg

Naast al het harde werk probeert Amy toch ook goed voor zichzelf te zorgen. “Self care is enorm belangrijk voor mij. Om mijn batterijen terug op te laden, heb ik maandag herdoopt tot ‘asociale maandag’.” (lacht) Op die dag wil ze het liefst niemand zien en haalt Amy de maskers en scrubs tevoorschijn. Een beautyqueen is ze echter geenszins en opgroeien met drie broers deed daar ook geen goed aan. “Ik weet weinig over beauty maar ik geloof – uiteraard – wel sterk in coaching, dus heb ik iemand ingehuurd om mij alles uit te leggen over make-up. Want waarom zou je blijven sukkelen met iets waarvan je weet dat je er nooit sterk in zal zijn? Ik omring me graag met mensen met verschillende talenten. Daar groei je uiteindelijk ook zelf van.”

 

Sinds ze meer en meer het gezicht wordt van haar zaak, gaat Amy ook wel bewuster om met haar looks. “Je zal me bijvoorbeeld nooit spotten met onverzorgde nagels. ‘Succesvolle mensen hebben mooie nagels’, zei mijn vader vroeger altijd en dat heb ik ter harte genomen. Ik ben misschien geen girly girl, maar mijn nagels zullen altijd pico bello zijn! Ik echt moeten leren om die self care bovenaan te zetten, want ook mijn energiepeil heeft soms eens een dipje. Bovendien moet ik van tijd tot tijd de controle eens overdragen aan iemand anders, dat is alleen maar mentaal gezond.”

 

Fotografie: Marieke Penne
Makeup: Ine D'hoe
Met dank aan: Franq hotel

Lippoeder: de nieuwste liptrend die je moet proberen!

Lippoeder of poederlipstick is dé trend die plots opdook en (terecht) blijft hangen, dus tijd om deze nieuwigheid onder de loep te nemen. Dat de Zuid-Koreaanse beautymarkt ons altijd 20 stappen voor is op het vlak van innovatie, dat weten we al lang. Terwijl iedereen nog druk in de weer was met vloeibare foundation en make-upborstels, maakten de Koreaanse schoonheden zich al op met handige cushion compacts. En terwijl wij nog volop gloss op onze lippen smeren, zijn ze in Korea al bij the next big thing aanbeland: poederlipstick.

 

Wat is lippoeder?

cle-melting-lip-powder.jpg

Lippoeder, a.k.a. lip powder of poederlipstick klinkt misschien niet aantrekkelijk en onnodig ingewikkeld, maar geloof ons: deze trend is echt wel de moeite waard.

Poederlipstick is lipstick in poedervorm, die na het aanbrengen verandert van textuur: van mat poeder naar een mooie, silky matte lipkleur. Pure magie? Niet echt, legt cosmetisch chemicus Kelly Dobos ons uit: de textuurverandering hebben we te danken aan silica chemist Kelly Dobos, is silicasilylaat, een hydrogel die poederig aanvoelt. “Deze bijzondere vorm van silica heeft een zeer grote oppervlakte, dus het kan veel olie en pigment absorberen, waardoor het meer aanvoelt als een poeder dan een gel”, vertelt ze. “Wanneer de gel contact maakt met de natuurlijke oliën op je lippen, versmelt hij als het ware met je lippen, met een silky matte lipstick als resultaat.”

Hoe gebruik je het?

Poederlipsticks zijn een fantastische aanwist in je beautykast omdat ze heel veelzijdig zijn.
Je kan ze op zichzelf gebruiken, maar evengoed over je eigen lipstick aanbrengen voor een extra pop of colour.

Als total lipstick junkie, word ik altijd heel enthousiast van nieuwe lipsticktrends. Een lippoeder kan je trouwens ook makkelijk als lipstick gebruiken, dus win-win! Toch blijven m’n vaak droge lippen en ik eerder skeptisch. En dan zit er maar één ding op:
Let's put this to the test!

Contra's
 

  • Juist doordat poederlipsticks mat zijn, zijn ze geen aanrader wanneer je lippen niet in topvorm zijn en je last hebt van droge velletjes of gesprongen lippen. Een lippoeder gaat deze oneffenheden namelijk nog zichtbaarder maken. Als je in de winter dus van nature drogere lippen hebt, net als ik, kan je ze best extra beschermen met een laagje lippenbalsem en eventueel vooraf een lipscrub gebruiken om de velletjes te verwijderen.

Pro's
 

  • Poederlipsticks hebben een mooie matte finish – perfect voor wie niet houdt van een glossy look – en breng je makkelijk op je lippen aan met een applicator. De textuur is heel glad en silky en voelt bovendien zacht aan. Dit betekent dat het – in tegenstelling tot wat ik dacht – je lippen niet zo snel uitdroogt. Bovendien zijn powder lipsticks ook langhoudend: perfect als je liever niet elk uur naar de badkamer rent voor een touch-up.

 
 

De beste highlighters voor elke huidskleur

Highlighters, dat is eigenlijk pure magie: in één enkele swipe met je make-upborstel kan je een perfect glanzende, dewy huid nabootsen. Bovendien geven ze je niet enkel die perfecte glow, de lichtweerkaatsende deeltjes gaan ook je wallen en donkere kringen van de avond voordien maskeren.
Wanneer hij correct wordt aangebracht, is een goeie highlighter het equivalent van dat perfecte selfielicht dat enkel in de ochtend je appartement overspoelt. Alleen kan je dit licht overal meenemen én blijft het de hele dag door!

Geen twee highlighters zijn echter dezelfde. Bij het kiezen van de highlighter die bij jou past, moet je rekening houden met je huidskleur, maar ook met welke soort glow je graag wil: parelmoer, gebronsd, peachy… Bovendien kan de verkeerde kleur zorgen voor een te glanzend, frosty effect. Om de keuze makkelijker te maken, selecteerden wij voor jullie de beste highlighters voor elke huidskleur én elk type. Lees verder om alles te weten te komen over de perfecte golden glow en laat ons weten in welke categorie jij past!

 

 

Champagne Gold

rgzg.jpg
daa.jpg
h''.jpg
dada.jpg

Champagne gold is voor sophisticated girls. Jij bent het type meisje dat graag classy door het leven gaat, en dat ook weet te vertalen in je elegante, tijdloze stijl. Toch ben je niet bang om in de spotlights te staan door je klassieke stijl je eigen funky twist te geven. Jij bent het type meisje dat je niet vaak terugvindt op wilde feestjes, maar geen neen zegt tegen een avondje theater, een leuk concert of een uitstapje naar een tentoonstelling, al dan niet met vrienden. Je bent een eeuwige filosoof, maar verre van wereldvreemd: je volgt met interesse wat er aan de hand is in de wereld, en bent niet bang om over de huidige sociale problemen na te denken.

Je make-uplook is even moeiteloos chic als de rest van je stijl, en ‘naturel maar dan beter’ is je standaardlook. Een likje champagne gold highlighter is dan ook een must. Deze tint past het best bij meisjes met een lichte tot zeer lichte huidskleur.

 

 

Rose Gold

ty.jpg
th(h(.jpg
n,y,y.jpg
hrhr.jpg

Flirty en free-spirited, dat zijn de rose gold girls. Meng de jeugdigheid en fun van roze met de lumineuze, warme gloed van goud, en je krijgt een sensuele maar toch frivole topcombo. Als rose gold meisje ben jij een vrije geest en je volgt je eigen pad. Jij hebt een flirterige en dromerige stijl. Rose gold-liefhebbers zijn leergierig en houden ervan om de wereld te verkennen. Jij bent snel te vinden op feestjes en festival, waar je de ziel uit je lijf kan dansen. Jij wil iedereen inspireren en aansporen om zijn leven tot het uiterste te leven.


Deze rose gold highlighter zorgt voor een romantisch, maar fun accent en past best bij meisjes met een bleke tot beige huidskleur.

 

Sunset Gold

jjjj.jpg
eeeee.jpg
yyy.jpg
zzz.jpg

Wie stopt er niet met wat hij doet om een mooie zonsondergang en al haar kleurenpracht te bewonderen? Wel, net als dit prachtige natuurfenomeen trekken sunset gold girls alle aandacht naar zich toe. Onmogelijk om deze natuurlijke schoonheden over het hoofd te zien. Sunset gold is de perfecte tint voor warme, sensuele meisjes. Overal waar jij heen gaat, laat je een spoor van mysterie achter. Boho chic en zomerse tinten zijn helemaal je ding, ‘comfy but stylish’ is jouw mantra..

Als sunset gold meisje ben jij net als de zon altijd in beweging: jij staat nooit stil. Jij houdt van reizen en bent altijd op zoek naar een nieuw avontuur. Jij bent altijd geboeid door andere landen, vreemde culturen, exotische keukens en nieuwe mensen.

 

Deze highlighter geeft je een warme, zongebruinde gloed die een olijf- tot karamelkleurige huid prachtig doet uitkomen.

 

Chocolate Gold

ergegr.jpg
htht.jpg
nee.jpg
daddad.jpg

Chocolate gold is the fierce, but reliable one. Net als chocolade ben jij tegelijkertijd tough én soft. Jij bent een wild spirit met een uitgesproken mening, maar ook het type dat altijd klaarstaat voor haar vrienden. Soms vergeet je jouw eigen problemen omdat jij zo graag anderen wilt helpen. Jouw kledingstijl is 100% uniek, want jij bent dol op combineren en experimenteren. Chocolate gold is het type meisje dat bruist van ambitie. Jij koestert jouw dromen, maar durft ze ook gewoon waar te maken.

Good friends, good company, good food … she’s good to go. Jij wordt graag omringd door mensen die veel voor jou betekenen en brengt dan ook het liefst tijd met hen door. Je bent niet bang om de handen uit de mouwen te steken en maakt geen punt van deelnemen aan projecten die bijdragen tot een betere maatschappij en wereld.

Een donkere, bronskleurige highlighter zorgt voor een heerlijke chocolate glow. Chocolate gold geeft een donkere uitstraling een sensuele boost, en past dan ook best bij meisjes met een donkere tot zeer donkere huid.