5 slechte slaapgewoontes die je schoonheid kunnen verpesten!

Vandaag is wereld slaap dag en hoewel we veel liever tot een stuk in de nacht onze netflixaccount misbruiken is niets belangerijker dan genoeg slaap.
Daarom lijsten we voor jullie 5 slechte slaapgewoontes op die een direct effect hebben op je schoonheid. Nog niet overtuigd? Het is helemaal gratis en je kan er vanavond al mee beginnen!

 

1. JE CHECKT JE SOCIAL MEDIA STANDAARD VOOR HET SLAPENGAAN.
EN HET OPSTAAN.

Het is heel verleidelijk om snel nog even je instagramlikes te checken of door je facebook te scrollen - want je weet nooit wat voor wereldschokkend nieuw je mist, " wat zijn ZIJ een koppel??". Maar het scrollen door je gsm met bijhorende felle licht zorgt voor meer schade aan je huid dan je wel denkt.
Zelf bij het verminderen van de felheid van je licht ben je nog steeds blootgesteld aan het zogenaamde "Blue daylight spectrum light", a.k.a het licht van de zon! Dit zorgt er niet enkel voor dat je systeem ingesteld word om meer energie te krijgen, het zorgt ook voor huidschade!
Leg je gsm best 90min voor het slapengaan weg of installeer FLUX, een app die ervoor zorgt dat je gsm of laptop een rode lichtwaves uitstraalt ipv blauwe. 

 

2. JE SLAAPT OP TE HARDE LAKENS

Te harde lakens? "Moei je even met je eigen huishouden!", hoor ik je denken.
Je spendeert een groot deel van je leven al slapend dus is het belangerijk dat je slaapkamerruimte een deel van je skincare routine omvat. 
Te stugge kussenslopen zorgen ervoor dat je huid s'nachts niet genoeg kan glijden over de stof wanneer je 50.000 keer veranderd van positie. Hoe harder de stof, hoe meer er "getrokken" word aan je huid wat sneller voor fijne lijntjes en rimpels kan zorgen. 
That's not all: katoenen kussenslopen kunnen ook "break outs" triggeren bij mensen die gevoelig zijn voor acne, dus kies je beter voor een satijnen variant die de talgproductie remt en veel zachter is met zowel je huid als je haren.

 

3. JE SLAAPT TE WEINIG UREN

Hoewel veel mensen denken dat ze "echt wel toekomen met 5 a 6 uurtjes slaap" is een minimum van 7 a 8 uur slaap per nacht echt een must!
Niet alleen is het veel gezonder (we gaan voor de 100 jaar he ladies!), je voorkomt er ook veel beautyschade mee!
Veel vrouwen kampen nog steeds met blauwe kringen en wallen, terwijl je deze prima kan voorkomen met meer uurtjes in dromeland.
Ben je toch weer in de val getrapt? Dan zijn er altijd beautyproducten om de ergste schade op te lossen en je hopelijk een lesje te leren ;)

 

4) JE DRINKT ALCOHOL 90MIN VOOR HET SLAPENGAAN

Er zijn 4 fases in je slaap: fase 1 en 2 wanneer je tussenin het slapen en het wakker zijn zweeft en fases 3 en 4 wanneer snelle oogbewegingen aanduiden dat je je in de REM slaap bevind en volop in de celvernieuwing zit.
Alcohol staat erom bekend de remslaap te verstoren, waardoor je lichaam zich niet volledig kan herstellen.
Dat extra wijntje voor tv zorgt dus niet enkel voor hoofdpijn en het concentratievermogen van een goudvis de volgende dag, ook zorgt dit op termijn voor slechte huidcondities zoals: droge huid, trekkerigheid, acne, rode vlekken, etc.


Kamillethee it is.

 

5. JE VERWIJDERT JE MAKEUP NIET VOOR HET SLAPENGAAN

Deze klassieker hebben jullie ongetwijfeld al miljoenen keren gehoord, maar wij blijven hem herhalen tot hij volledig is doorgedrongen bij iedereen (talking about a mission)! Er is NIETS erger voor je huid dan deze niet te reinigen voor het slapengaan: je huid verouderd maar liefst 7 dagen (!) als je 1 nacht met makeup op gaat slapen. Niet alleen zorgt het voor verstopte poriën (hallo acnehoofd!), je huid gaat er veel minder gezond uitzien op lange termijn wat resulteert in die grandma-look.
Het meest gebruikte excuus is "ik heb geen tijd om mijn huid schoon te maken" of "ik ben veel te moe voor een reinigingsritueel".
Stop that bull**** girl! Tegenwoordig zijn er veel 2-in 1 reinigingsproducten die je makkelijk op je nachtkastje kan leggen.
Onze ultieme tip? Wacht niet tot net voor het slapengaan, reinig je gezicht meteen als je thuiskomt. Op die manier ben al van die vervelende taak af en hoef je je geen zorgen meer te maken ;)

 

TIP: Bekijk zeker ons artikel over de "Take the day off" removers van Clinique: makkelijker dan dat vind je ze niet.