24 uur in het leven van...Florence Adepoju ( founder lipstickmerk MDMFLOW)


Als je deze powerlady nog niet kent, is het dringend tijd om je beautykennis bij te schaven: Florence Adepoju is het gezicht achter lipstickmerk MDMFLOW – een merk dat ze zelf helemaal from scratch opstartte in haar kelder.
Naast lipstick maken met de hand, verspreidt ze ook een belangrijke boodschap voor elk type vrouw: “Ik was het beu dat elke vrouw met gekleurde huid kleur werd genegeerd in de beautyindustrie, dus daar wou ik iets aan doen met mijn merk. We beginnen stillaan verandering te zien, maar er is nog veel werk voor de boeg.” Nu vind je haar merk in talloze grote winkels zoals TOPSHOP, en zelfs Lena Dunham is fan! Wij mochten onze internationale GIRLCRUSH één dag volgen in haar drukke schema – op het Glamour Beauty Festival.

MDMflow-632x632.jpg
405.jpg
 
 
“Ik was het beu dat elke vrouw met gekleurde huid kleur werd genegeerd in de beautyindustrie, dus daar wou ik iets aan doen met mijn merk.”
 

8.00

dd.jpg

Normaal gezien eet ik geen ontbijt, maar ik probeer wel altijd water op mijn bureau te zetten om toch gehydrateerd te blijven. Zo voel ik me veel frisser – handig als er een drukke dag aankomt. Vandaag ben ik spreker op het Glamour Beauty Festival, waar ik mag praten over mijn merk. Ik ben zo nerveus!

8.30

De belangrijkste beslissing van de dag: welke lipstickkleur kies ik voor vandaag?
Voor het Glamour Beauty Festival ging ik voor mijn nummer 94 – een soort roodbruine kleur waarmee ik me instant powerful voel. Hij is genoemd naar de beste periode in de hiphopgeschiedenis, toen mijn favoriete rapper The Notorious B.I.G. zijn debuutalbum ‘Ready to Die’ uitbracht. Ik hou van merken die echt een verhaal vertellen, en door met zulke details te spelen breng ik mijn boodschap naar buiten.

10.00

getge.jpg

Zondag was Moederdag hier in het Verenigd Koninkrijk, dus ik zorg voor een mooi boeketje om m’n moeder te verassen.

 

 

 

12.00

Ik mocht in een panelgesprek zitten met een aantal van de meest inspirerende vrouwen in de beautyindustrie. Ik zat naast vlogger en auteur Lily Pebbles, Nails Inc.-oprichtster Thea Green en Vanita Parti van Blink Brow Bar. De hele show werd gehost door Antonia O'Brien, en we hadden het voornamelijk over hoe we onze merken hebben opgericht, de projecten waar we momenteel mee bezig zijn en onze visie op de toekomst. Dit is echt crazy! Ik moet mezelf even in de arm knijpen: Hoe kan het dat ik naast al deze ladies zit?

yhy.jpg
nhnh.jpg

14.00

Na de discussie was het uiteraard tijd voor een groepsselfie: Let's make this a memorable one!

15.00

cece.jpg

Nog een snelle foto voor de Glamour-wall. Je krijgt niet elke dag de kans om op zo’n plek te zijn, dus ik mag niet vergeten genoeg te delen op mijn socialmediakanalen. Alles is erg Instagramworthy.

18.00

De dag is nog lang niet gedaan voor mij: volgende week organiseer ik zelf een event en vanavond wil ik alle publiciteit nog rondkrijgen. Het wordt eveneens een panelgesprek, over wat het juist betekent voor vrouwen om een ‘flawless base’ te hebben: zowel op carrièrevlak als op het gebied van zelfvertrouwen en make-up. Ik heb een crowdfundingcampagne opgezet en uitstekende panelleden kunnen regelen: Anita Bhagwandas – beautydirector van Stylist-magazine, Bea Sweet, een celebrity make-up artist, en mijn vriendin Nicole Ashiru, een productontwikkelaar. Vrouwen die respect krijgen – en verdienen – binnen onze industrie, gewoon door zichzelf te zijn en daarmee succes opbouwen. Geweldig, toch?

21.00

Tijd om de goodies uit te pakken van het event vandaag: dank je wel, Glamour, voor deze leuke goodiebag!

Ik ben altijd erg enthousiast om beautyproducten uit te testen: het reinigingsschuim van Caudalie, een rozenmasker en de Pixi Rose Tonic. Ik ben alvast gestart met de Elizabeth Arden Eight Hour Cream – één van mijn all-time favorite beautyproducten.
Maar ik ben er vrij zeker van dat velen onder jullie al verslaafd zijn aan deze tube.

kfkfk.jpg

22.00

Ik probeer er toch vroeg in te kruipen vandaag: morgen staat er weer veel op de planning!
Slaapwel!