Moet er nog mousse zijn?

Een witte kerst kregen we dit jaar niet, maar onze lokken en perzikhuidje worden toch met een mooie witte laag bedekt. Geen idyllische sneeuwlaag in onze badkamer, wel een badkamerkast vol schuimproducten.

1G3A0457.jpg

Moet er nog mousse zijn?

Als beautywebsite geven we het niet graag toe, maar beautytrends bestaan haast niet meer. Vandaag draait beauty immers om individuele schoonheid: je eigen uniekheid, jezelf en al je kleine beauty quirks omarmen, je eigenheid tonen en vieren. Als jij de persoon bent die dagelijks rode lippenstift draagt, ga je daar morgen niet plots mee stoppen omdat Chanel, Gucci en Balenciaga zeggen dat roze lippenstift dé kleur is van spring/summer 2019.

Webp.net-gifmaker (2).gif

Wat we echter wel zien, is dat bepaalde producten en formules plots weer massaal in de rekken aanwezig zijn, zonder dat we op voorhand beseften dat we ze daadwerkelijk misten. Voorbeeld: we hebben vandaag haast allemaal weer een lipgloss in huis, zij het dan wel een minder plakkerige versie dan onze favoriete tienergloss. Een ander voorbeeld is schuim of de versie met een iets rijkere textuur: mousse. Natuurlijk is mousse nooit volledig uit beautyland verdwenen. Velen onder ons hebben waarschijnlijk nog een bus haarmousse staan voor vollere lokken of een schuimende gezichtsreiniger of scheergel. Maar onze obsessie – en die van de hele beautyindustrie – met deze typerende textuur bleef eerder beperkt.

Dat veranderde toen Jen Atkin van The Ouai in 2017 een nieuw soort gebruik van mousse lanceerde. Bye-bye klassieke droogshampoo die ons haar doet uitdrogen en standaard een ietwat witte waas achterlaat, hallo Dry Shampoo Foam. Deze vernieuwende manier om je haarlokken pasgewassen te doen lijken broke the internet. Een zachte textuur, geen uitdrogend effect, geen witte waas maar wel het gewenste effect? Heaven in een busje. De voorraad in onze beautylade is het ultieme bewijs dat we deze ‘kapselredder in nood’ niet meer laten gaan zonder een gevecht. Eentje op leven en dood.


Het duurde niet lang voordat ook andere beautymerken de voordelen van mousse gingen inzien. Dit witte goedje is immers niet alleen leuk en aangenaam om te gebruiken, je kan mousse ook beter doseren, het wordt sneller geabsorbeerd en het is ontzettend makkelijk in gebruik. Voordelen genoeg dus om uit te breiden van haarverzorging en -verwijdering naar make-up, doucheproducten en zelfs zonnecrèmes. Laat ons dus zeker weten welk beautyproduct jij dit jaar inruilde voor een mousse-variant of welke je in 2019 wil uitproberen. Let the mousse be with you!

1G3A0433.jpg
 
Rituals  - foaming shower gel €8.50

Rituals - foaming shower gel €8.50

Nivea  - body mousse €4.99

Nivea - body mousse €4.99

Glamglow - Bubble sheet masker €8.99

Glamglow - Bubble sheet masker €8.99

Collistar- Tanning mousse €29.32

Collistar- Tanning mousse €29.32

 
Moroccanoil - Beach wave mousse €30.90

Moroccanoil - Beach wave mousse €30.90

 

Met dank aan:

Fotografie: Marieke Penne
Makeup: Ine D’hoe
Model + stagiaire: Freya De Vos