#COUPLEGOALS: LARS & TIMO VAN KAART BLANCHE


Geen periode die je zo laat nadenken over je burgerlijke staat als Valentijn. Maar of je nu een trotste speler voor #teamsingle bent of liever in duo je wedstrijden wint – of trio, who are we to judge? – van fijne gesprekken met meant-to-be koppels worden we collectief een beetje sentimenteel. Als die koppels dan ook nog succesvol samen een merk uit de grond stampen, dan willen we al hun geheimen weten. Powerkoppel Lars Lagaisse en Timo Delorge vertelt ons alles over hun sprookje en hun bedrijf Kaart Blanche, compleet met vijfjarenplan en de valkuilen van samenwerken met je lief. Wij zijn één en al oor.

We interviewen Lars en Timo nadat ze eerst al een uurtje voor onze Girlcrush-camera geposeerd hadden. Dat ze daar met glans in geslaagd zijn, zien jullie hier, maar wat ons nog meer opvalt, zijn de talrijke off-camera momentjes waarin ze elkaar aanmoedigen en complimenteren. Dit is geen geoliede money machine, maar wel twee mensen die in hun liefde en wederzijdse respect een springplank hebben gevonden naar meer.

1G3A2280.jpg
Limited edition  GIRLCRUSH MAGAZINE X KAARTBLANCHE  v-day collab

Limited edition GIRLCRUSH MAGAZINE X KAARTBLANCHE v-day collab

 

“SEND CARDS, NOT TEXTS”

1G3A2473.jpg

En dat ‘meer’, dat werd Kaart Blanche. “Grappig genoeg startte Kaart Blanche, of toch het idee ervoor, twee jaar geleden op Valentijn”, vertelt Lars. “Tijdens een valentijnsdate met onze vriendin Valentine, dan nog wel.” – “Dit interview voor Valentijn is dus echt wel meant to be”, lacht Timo. Toen ze met zijn drieën op date gingen, maakte Lars een kaartje voor Valentine – zoals hij wel vaker deed voor vrienden – met haar hoofd erop en ‘happy … ‘s day’ errond geschreven. “Dat was eigenlijk het eerste Kaart Blanche-kaartje”, herinnert Lars zich. “Valentine was superenthousiast en diezelfde avond werd het idee voor ons bedrijfje al helemaal doorgebabbeld. “Later bedacht de mama van Lars de naam ‘Kaart Blanche’ tijdens een brainstormsessie met de familie, en daar is ze natuurlijk superfier op”, lacht Timo. “En Valentine is ook heel trots op haar plaats in onze ontstaansgeschiedenis”, vult Lars aan.


Zo begonnen de jongens dus langzaamaan met het bedenken van meer en meer kaarten die ook hoe langer hoe humoristischer werden, onder de tagline send cards, not texts. “Eerst was er de webshop en stilaan konden we winkels warm maken voor onze kaarten en intussen hebben we 65 verkooppunten in Vlaanderen, Brussel, Utrecht en Amsterdam”, vertelt Lars. “Kaart Blanche is echt via ons eigen netwerk gegroeid en omdat wij de gezichten zijn van ons merk, was het ook veel gemakkelijker om verkooppunten in onze homebase Gent te verzekeren dan ergens anders”, legt Timo uit. “En nu zitten we al een goed halfjaar in de positie dat we zelf niet meer hoeven te leuren met ons product, maar dat winkels ons zelf komen vragen of ze onze kaarten mogen verkopen, dat is natuurlijk een supertoffe ontwikkeling.”

Belmodo_kaart_blanche_Pink_teamtaken_cards_pink-69-15366-19662.jpg
kaartblanche_-_valentines_card_-_lesbian_crush-1485698780604.jpg
KB-B008-kaart-blanche-wenskaart-spank-you.jpg
KB-L018-kaart-blanche-wenskaart-breath-away.jpg


Intussen is Kaart Blanche voor zowel Timo als Lars hun hoofdberoep en kunnen ze groter beginnen dromen. “Kaart Blanche is in feite ons portfolio, het heeft de fundamenten gelegd voor ons creatief”, zegt Timo. “We hadden bijvoorbeeld al samenwerkingen met Levi’s, Film Fest Gent en Girlcrush natuurlijk, maar de mogelijkheden zijn eindeloos.” – “Zodra er illustraties aan te pas komen, is alles mogelijk. Zelf hoop ik op een stationery brand met alles erop en eraan”, droomt Lars, “met doosjes en balpennen en zakjes en make-uptasjes…”.



“’T WAS DIRECT KOEKENBAK”

1G3A2984.jpg

Er wordt niet alleen op zakelijk vlak gedroomd, ook in Lars’ en Timo’s personal life zijn dromen groot. “We willen vooral een goed team blijven, maar trouwen zou leuk zijn, ja.” – “Alleen droomt Lars van de perfecte insta-wedding en daar moeten we nog wel even voor sparen”, lacht Timo. “Voor mij zou het evengoed Vegas mogen zijn…” – “En dan doen we een Ross-en-Rachel-imitatie”, lachen ze beiden.


Het sprookje begon nochtans eenvoudig. “Een kleine vier jaar geleden volgde ik Lars op Instagram”, vertelt Timo. “Na wat over en weer sturen ontmoetten we elkaar...” – “…en ’t was direct koekenbak!” vult Lars lachend aan. Timo verhuisde al snel van Brussel naar Gent en omdat Lars toen samenwoonde met een vriendin, was hij al snel de hele tijd bij Timo thuis. “We woonden praktisch samen, maar ik ben toch nog een jaartje blijven huren, just in case.” Die voorzorg bleek achteraf totaal overbodig, want het duo is duidelijk een prachtteam, of zoals Timo het verwoordt: “Wij hebben geen juicy fight stories, sorry, we komen gewoon supergoed overeen.”

1G3A3084.jpg

En dat uit zich ook op zakelijk vlak. “De dingen die ons een goede match maken op relationeel gebied, zorgen er ook voor dat we goed kunnen samenwerken”, bedenkt Timo. Ik ben meer commercieel ingesteld en Lars is de creative force. Hij denkt de dingen uit en ik ben meer een doener, een fixer.” – “En een beetje een controlefreak”, besluit Lars. “Ik ben gewoon graag voorbereid”, lacht Timo. Hij is ook de meest zorgzame van de twee, “ik zou dat woord beter niet gebruiken, maar ik ben een beetje een feeder. Zo wil ik bijvoorbeeld ook van alles in huis hebben als ik weet dat we bezoek krijgen, terwijl Lars dan eerder iets heeft van, Deliveroo is ook een optie.”



“ALLES IS GEWOON MINDER LEUK ZONDER HEM”

1G3A2602.jpg
 
 
 
1G3A2846.jpg
 
1G3A2439.jpg
1G3A3157.jpg
DOEN IS VEEL STERKER DAN ZEGGEN

Tips over hoe je het best met je lief samenwerkt, hebben ze niet echt. “Dat hangt echt wel af van het lief”, daar zijn ze het over eens. “Ik kan me niet voorstellen dat ik dit had gekund met een van mijn exen”, bedenkt Lars. “Vroeger ging ik vaak alleen naar events en feestjes, maar alles is gewoon minder leuk zonder hem, dus vraag ik Timo overal mee naartoe.” – “Ik ben gelukkig wel sociaal aangelegd, ik netwerk graag en ben een goede babbelaar, dus Lars kan mij gewoon laten doen. Soms gebeurt het dat we elkaar een heel feestje lang amper zien, maar gewoon samen aankomen en weer vertrekken.”

Een onwaarschijnlijk goeie ‘klik’ en capaciteiten die elkaar aanvullen zijn dus alvast twee dingen die Timo en Lars succesvol laten samenwerken. Al heb je dat natuurlijk niet altijd in de hand als je voor iemand valt. Een van de dingen die je wel zelf kan controleren is er helemaal voor gaan. “Veel mensen durven zich niet honderd procent geven in een relatie, en dus ook niet in hun samenwerken”, vermoedt Timo. “Dat is iets wat wij allebei wel hebben gedaan, bijna vanaf het eerste moment. Hoewel jij (kijkt naar Lars) wel nog een jaar lang dat appartement bent blijven huren natuurlijk.” (lacht)Dat is ook iets wat je leert door te ondernemen, springen en risico’s nemen. Doen is veel sterker dan zeggen.”

ME-TIME

Al kan je jezelf soms ook een beetje te veel ‘geven’. “Doordat we samenwerken, en van thuis, is onze werktijd niet duidelijk afgelijnd. Dat zorgt er soms voor dat we continu aan het werk zijn en inboeten aan me-time”, verklaart Lars. “Inderdaad,” vult Timo aan, “wanneer we ’s avond nog via Instagram een bericht krijgen voor Kaart Blanche, dan antwoorden we daar meteen op, en dat is misschien niet zo slim.” – “We proberen dus af en toe een weekje op reis gaan om even helemaal te disconnecten.”


Met deze goede raad laten we ons Valentijdsduo over aan de rest van hun weekend – ja, ja, us Girlcrushers work weekends and all – waarin ze hun eigen advies meteen opvolgen. “We gaan eerst nog een ‘leveringske’ doen en daarna gaan we werken aan onze home office”, vertelt Timo. En dat is niets te vroeg, zucht Lars, “want nu werken we letterlijk van aan onze keukentafel.” (lacht)


DE ULTIEME SKINCARE SECRETS VAN TIMO & LARS.jpg
La Mer moisturising cream  - €159.90

La Mer moisturising cream - €159.90

Bioderma miccelair water  - €16.51

Bioderma miccelair water - €16.51

M.A.C Cosmetics pressed powder  - €29.00

M.A.C Cosmetics pressed powder - €29.00

CIME universal balm  - €15.50

CIME universal balm - €15.50

 

Een andere manier van self-care is ook letterlijk jezelf verzorgen, met skincareproducten bijvoorbeeld. En Girlcrush zou Girlcrush niet zijn, als we daar niet op zijn minst nieuwsgierig naar waren.


“Ik ben daar eigenlijk niet zo mee bezig”, bekent Timo. “Ik wil mijn huid wel verzorgen en dus reinig ik elke avond met micellair water van Bioderma of zelfs gewoon Nivea en verder gebruik ik producten van Cîme, een Belgisch, natuurlijk skincaremerk met een hart voor de Himalaya-regio.”


Lars heeft een heel gevoelige huid en besteedt dus wel wat meer aandacht aan huidverzorging. “Mijn gezicht wordt heel snel rood door invloeden van buitenaf zoals reinigen, koude, warmte of zelf alcoholische dranken.” Zijn reactieve huid reinigt hij ’s morgens en ’s avonds met micellair water van Bioderma en legt hij verder in de watten met kalmerende maskers van Uréage (het Water Sleeping Mask) en Origins (het Overnight Moisture Mask). Een dagcrème van Kiehls of La Mer – “voor speciale gelegenheden” – sluit zijn ritueel af. “Ik gebruik ook meestal een poeder van MAC Cosmetics om de roodheid op een natuurlijke manier te camoufleren.”


Uréage water sleeping mask  - €12.58

Uréage water sleeping mask - €12.58

Origins sleeping mask - €23.00

Origins sleeping mask - €23.00

Thanks to the team!

Production: Crystal Die
Fotografie: Marieke Penne
Styling: Renee Van Avermaet
Makeup & hair: Ine D’hoe
Stagiaire: Indu Gorris